Kirja-arvio: Elonmerkit

Kirjoittanut Eija - 3.0

Elonmerkit kuuluu samaan kategoriaan Eilisen mystisen sydämen kanssa (josta muistaakseni pidin enemmän kuin tästä kirjasta). Elonmerkeissä on yhtä vähän scifiä kuin Eilisen mystisessä sydämessä on fantasiaa. Kirjan tunnelma toi mieleeni Simon Ingsin Rautakalan kaupungin tai Donna Trattin Jumalat juhlivat öisin. Juonissa ei niinkään ole samankaltaisuuksia, mutta kaikissa näissä kirjoissa on sellainen vahva elämisen maku. Elonmerkit kertoo neljän ihmisen elämästä ja kerronta on välillä hyvin pikkutarkkaa ja huomioivaa. Teksti on laadukasta ja sujuvasti luettavaa, mutta en oikein tiedä... ei tällaiset ihmissuhde tragediat ole ihan mun juttu kuitenkaan, vaikka ei missään vaiheessa tullut tunnetta, että olisi pitänyt lukeminen jättää kesken.

Tietoa kirjasta :: Elonmerkit

M. John Harrison Julkaistu: huhtikuu 12, 2007
Tyylit: scifi, maaginen realismi

Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Hannu Tervaharju. Kansi: Minna Rask. Nidottu.

James Tiptree, Jr. -palkintoehdokas 1997, BSFA-palkintoehdokas 1998, British Fantasy -palkintoehdokas 1998.

Maagisen realismin kaunistamaa scifiä.

Isobel tahtoo lentää. Hän seurustelee lain rajoilla liikuskelevan Mick Rosen kanssa, mutta hän on tyytymätön, hän tahtoo enemmän. Hän on kaunis, mutta hän tahtoo olla kauniimpi. Hän on maahan sidottu, mutta hän ... (lisää)

Missä junat kääntyvät (Portti-kirjat, #4)Kahdeksan puraisua: NovellejaSurupukki: Ruotsalaisia tieteistarinoitaHotel SapiensTaivaalta pudonnut eläintarha
NoctilucA, Thialfi, LordStenhammar
Uusin jäsen: Ella Parviainen