Kirja-arvio: Toinen säätiö

Kirjoittanut Nannapus - 5.0

Tämä on oikeastaan ensimmäisiä scifi-kirjojani, joten en tiedä onko kaikki tämän tyyppinen kirjallisuus näin mahtavaa, sillä tämä trilogia oli todella vaikuttava. Ratkaisut ja käänteet olivat niin taitavasti ja melkein aukottomasti rakennettuja, että ne tuntuivat melkein todellisilta. Ihan kevyttä luettavaa tämä ei kuitenkaan ole, ehei. Osa tapahtumista meni minulta sivu suun ja jouduin kysymään niitä saman kirjan lukeneelta isältäni (hah). Päähenkilön näkökulma oli tässä tapauksessa hyvä ja erikoisempi valinta kuin aiemmissa kirjoissa. Näin mielenkiintoista ja ajatuksia herättävää, sekä älykästä tekstiä on vaikeaa löytää. Niin uskon. Suosittelen tarttumaan tähän sarjaan.

Tietoa kirjasta :: Toinen säätiö

Isaac Asimov Julkaistu: 1977
Tyylit: scifi

Alkuteos ilmestynyt jatkonovelleina 1948–50, kirjana 1953. Suomentanut Tuulikki Lahti.

1. painos: Toinen säätiö. Sci-fi -sarja. WSOY, 1977. Sidottu.
2. painos: Toinen säätiö. Best seller. Päällys: Heikki Kalliomaa. WSOY, 1989. Nidottu.
3. painos: WSOY-pokkari. WSOY, 2010. Nidottu.

Valittu Tähtivaeltaja-lehden 1900-luvun tieteiskirjallisuuden Top 50 -listalle 2000 ... (lisää)

He eivät tiedä mitä tekevätSiirros (Siilon saaga, #2)Planetes. Osa 2 (Planetes, #2)Kuoleman salaliitto (Eve Dallas, #8)Toisaalla (Jäljellä/Toisaalla, #2)
Rinja
Uusin jäsen: Kati Piehl