Veren sitomat (Sookie Stackhouse #8) - Charlaine Harris8

Kirja-arvio :: Veren sitomat

Kirjoittanut Anonymous

Jep, sain tämän kirjan muutama minuutti sitten luettua. Täytyy sanoa että olen tähän osaan ollut tyytyväisempi kuin muutamaan edelliseen, sillä toimintaa oli enemän, ja luvut oli päätetty mielenkiintoisemmin niin että teki mieli jatkaa seuraavaa lukua. Edellisessä kirjassa Sookie vain kulki ympäri miljöötä selvittäen muutamaa murhaa, ja täytyy myöntää että se oli aika pitkästyttävää lukea. Nyt matkusteltiin vähemmän ja keskityttiin päähenkilön kotiseudun tapahtumiin enemän, mikä oli monet seikat huomioon ottaen hyvä juttu. Kirja kuitenkin yltää vain nipin napin neljään tähteen, johtuen siitä Sookie on kasvanut (henkisesti siis) sarjan edetessä aivan liian vähän ottaen huomioon tapahtumat jotka hän oli käynyt läpi. Ja miinusta siitä että hän oli selvinnyt jokaisesta hyökkäyksestä, vaaratilanteesta ja sodasta (tässä kirjassa siis) -joita oli todella monta- fyysisesti 90% vahingoittumattomana. Ja suomentaja tämänkin kirjan kohdalla toi miinusta, sillä esimerkiksi paikallinen Bon Tempsin murre oli hyvin olematonta, toisinkuin se oli englanninkielisessä versiossa melko vahvaa. Kuitenkin viihdyttävä kirja, ja tänäiltana suorastaan hämmästyin että olin loppusuoralle jo saapunut.

Veren sitomat

Alkuteos ilmestynyt 2008. Suomentanut Johanna Vainikainen-Uusitalo. Sidottu.

Hurrikaani Katrinan aiheuttamien tuhojen ja vampyyrien huippukokouksessa tapahtuneen räjähdyksen jälkeen Sookie on pyörällä päästään. Hän toivoisi elämän palaavan normaaliksi, mutta yliluonnollisessa maailmassa kuhisee. Ihmissusien lauman vihanpito johtaa naisten ja lasten murhiin, ja vampyyrit saavat vieraita, jotka yrittävät ottaa haltuunsa heikentyneen valtakunnan. Kaiken lisäksi Sookien ihmistiikeripoikaystävä Quinn on ollut kateissa räjähdyksestä asti.

Koska Sookie on lauman ystävä ja hänellä on veriside Eric Northmaniin, paikallisen vampyyriyhteisön johtajaan, on selvää, että levottomuudet koskettavat myös hänen elämäänsä. Kun kamppailut viimein laantuvat ja kylmä veri lakkaa virtaamasta, hänen maailmansa on peruuttamattomasti toinen.

\"Herkullisen pirullinen ja yhä railakkaampi sarja.\" – Dallas Morning News