Lasikaupunki (Varjojen kaupungit #3) - Cassandra Clare10

Kirja-arvio :: Lasikaupunki

Kirjoittanut EndlessMoment

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Rakastuin tähän sarjaan heti! Ensimmäisen kirjan luin kahdessa päivässä, ja heti sen päätyttyä aloin metsästämään seuraavia osia. Tämä kolmas osa oli ehdoton suosikkini, jäi yöunet lyhyiksi kun aloitti kirjan illalla, ja se oli pakko lukea siltä istumalta :). Asiaan palatakseni, tässä kirjassa olivat Claryn ja Jacen tunteet paljon paremmin esillä kuin ennen ja muutenkin juoni oli toimiva. Se etteivät Clary ja Jace sittenkään ole sisaruksia, oli koko sarjan toisiksi yllättävin/paras käänne. Tämä olisi sinäänsä voinut olla viimeinen kirja, mutta loppu jäi hieman auki, ja tietysti olen iloinen että sarja saa vielä jatkoa. Näin loppuun vielä muutama sana sarjan neljännestä osasta. Kun luin täältä, että sarja saa vielä jatkoa olin aivan haltioissani, hieman kuitenkin epäilyttää.... Ensinnäkin se, että Valentinehan on kuollut, joten sarjaan tarvitaan uusia juonenkäänteitä, mikä sinäänsä on hieman harmi, alkuperäinen idea kun toimi niiin hyvin. Ja toiseksi, tuo Claryn vahingossa liikkeelle sysäämä tapahtumaketju, jonka seurauksena hän saattaa menettää kaiken rakastamansa. Toivottavasti se ei ole mitään Zoeymaista :) päätöntä koheltamista. No sen näkee sitten ajallaan.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Lasikaupunki

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Terhi Leskinen. Kannen kuva: Cliff Nielsen. Sidottu.

"Rakkaus ei tehnyt sinusta heikkoa", Jace sanoi. "Se teki sinusta vahvemman."

Äitinsä hengen pelastamiseksi Clary lähtee Varjometsästäjien alkukotiin, Idrisin Lasikaupunkiin, ja uhmaa henkensä kaupalla näiden ikuista lakia. Claryn itsepintaisuus ei miellytä Jacea, jota kielletty rakkaus ja palava halu piinaavat pahemmin kuin hän olisi ikinä voinut uskoa.

Idrisissä Clary saa lisää tietoa taustastaan ja löytää yllättävän seuralaisen: vetovoimaisen ja salaperäisen Sebastianin. Valentinen kerätessä voimia varjometsästäjien tuhoamiseksi, näiden ainoa selviytymiskeino näyttää olevan liittoutuminen vanhojen vihollistensa alamaailman väen kanssa. Mutta ehtiikö Clary ottaa ajoissa haltuun uudet voimansa, ennen kuin tuho on käsillä. Ja mikä onkaan salaperäisistä kohtalon välineistä kolmas?

Hauska, tummasävyinen ja tulikuuma menestyssarja jatkuu kolmannella osalla!

Nuoren newyorkilaiskirjailijan Cassandra Claren koukuttavan esikoistrilogian kaksi ensimmäistä osaa Luukaupunki ja Tuhkakaupunki löysivät heti ilmestyttyään laajan fanikunnan myös Suomessa. Varjojen kaupungit -sarjan suurimpiin ihailijoihin lukeutuu Houkutus-sarjan kirjoittaja Stephenie Meyer.