Kirja-arvio: Liekki

Kirjoittanut Karajishi - 4.0

No, tulipas tällainenkin kirja luettua, vaikkakaan kannen perusteella odotukseni eivät olleet järin korkealla. Kyllä minä siitä pidin, ei se siitä olekaan kiinni. Kirjassa ei vain oikein tapahtunut mitään sen kummempaa. Wilin ja Jacen suhteesta ei oikein ottanut selvää – välillä he olivat yhdessä ja välillä taasen eivät = sekavaa. Kerronta oli kuitenkin sujuvaa ja se innosti lukemaan kirjan loppuun saakka. ’Drakit’ olivat sinänsä omaperäinen keksintö, joskaan en ole sen toimivuudesta niinkään varma. Itselläni lohikäärmeet ovat jonkin sortin pyhä juttu, enkä ole niihin uskaltanut koskea, saati edes ajatella niiden ’muokkaamista’ miksikään mitä ne jo ovat. Olihan ajatus kuitenkin… mielenkiintoinen, mutten vielä ole aivan varma omasta mielipiteestäni asian suhteen. Yllättävää kyllä, Xander oli kirjassa lempihahmoni, vaikkakaan häntä ei paljoa siinä esitelty. Hahmo pysyi juuri sopivan mysteerisenä ja salaperäisenä, mutta kenties liian salaperäisenä? En usko, kenties muissa osissa Xander saa isomman roolin? Sitä ei sovi kuin toivoa… Kirjan loppu oli melko… töksähtävä? Loppui hieman kömpelösti ja rehellisesti sanottuna huonosti. Ei sillä, ettäkö kannattaisin massaan sulautumista, mutta tavallisesti kirjat loppuvat johonkin hieman koristeellisempaan tai dramaattisempaan lausahdukseen kuin tämä. Mutta kyllähän kirja siitäkin huolimatta saa odottamaan jatko-osia.

Tietoa kirjasta :: Liekki

Sophie Jordan Julkaistu: elokuu 15, 2011
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Lotta Heikkeri. Sidottu.

Yhtäkkiä pakoajatukseni tyssäävät. Kaivattu värinä alkaa rintakehästäni, leviää sisuksiini. Ihoni herää eloon. Pääni kääntyy, katseeni pyyhkii luokkaa, pysähtyy Williin.

Kaikki hänessä on kirkkaampaa kuin muistin.

Yhtäkkiä päivät joina en nähnyt häntä tuntuvat ikuisuudelta. Olen odottanut liian kauan sitä, että keuhkoissani alkaisi ... (lisää)

Lumoava kaaos (Loihtijakronikka, #3)Uusikuu (Houkutus, #2)Langennut enkeli (Langennut enkeli, #1)Sotilaat (Talon-saaga, #3)Ruska (Kuura-trilogia, #3)
Kuurankukka
Uusin jäsen: Inex