Kirja-arvio: Unienvaihtaja

Kirjoittanut Jackalbury - 4.0

Unienvaihtaja ei ole huima ja jännittävä seikkailukirja vaikka siinä jännitystä onkin. Enemmän kirja lumoaa ja kietoo kesäiseen syliinsä maagisella kuvailullaan ja leppeydellään, kirja on kuin tuuli joka kannattalee vienosti lukijaa vieden häntä mukanaan. Kirjan henkilöt olivat kaikki monitahoisia ja monipuolisia henkilöitä joilla on myös sisäinen elämänsä. Tosin muutama näyttelyvieras oli hieman kliseinen mutta niin kuuluukin olla. Kirja oli hienon positiivinen, se loi lukijalleen aurinkoisen mielen, sillä kirjassa kaikki ongelmat ratkeavat ja loppu on onnellinen. Eniten teos innosti taiteellisuudellaaan, sillä miten se maalasi näyttämön kirkkain ja hehkuvin kesäisen Suomen värein. Kirja on hieno ja taiteellinen ja suosittelen sitä kaikille jotka haluavat lukea erikoisen kirjan. Arvosana: 8+.

Tietoa kirjasta :: Unienvaihtaja

Eppu Nuotio, Tuutikki Tolonen Julkaistu: 2005
Tyylit: fantasia, lapset
Avainsanat: kotimainen

Kannen kuva: Sari Airola. Kannen ja ulkoasun suunnittelu: Laura Lyytinen. Sidottu.

Kaksi kaverusta lähtee kesätöihin kummitätinsä luokse. Tytöt ovat antaneet toisilleen lempinimet, sillä heidän omat nimensä ovat niin tylsiä. Kukapa haluaisi olla Anna-Leena? Aalto ja Myrsky asettuvat Myrskyn kummitädin luokse, tädin ihanaan vierastaloon, jossa he saavat asua aivan kahdestaan. Täti on outo, mutta kiehtova. Myrsky suorastaan palvoo tätiään, vaikkei oikeastaan tunnekaan ... (lisää)

Venesataman Tillinka ja meriseikkailuVedeera vaarallisilla vesillä (Vedeera, #2)Venesataman Tillinka ja Vaaralliset vuoretTatatukin matka kristallivuorelleArchie Greene ja korpin loitsu (Archie Greene, #3)
Uusin jäsen: Ville Suur-Askola