Yliluonnollisesti

@ Kiersten White
Yliluonnollisesti (Paranormaali #2) - Kiersten White 7.26   208

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Leena Perttula. Sidottu.

Herkullisen vaarallinen bestseller

Evie on vihdoinkin saanut sen tavallisen elämän, josta hän on haaveillut. Järkytyksekseen hän huomaa, että tavallinen elämä voi olla... ...aika tylsää.

Juuri kun Evie alkaa kaivata aikoja Kansainvälisen paranormaalien hallintaviraston leivissä, hän saa mahdollisuuden palata töihin.

Vaan kun yksi tehtävä toisensa jälkeen epäonnistuu, Evie alkaa epäillä koko touhun järkevyyttä. Kun kaiken lisäksi Evien ex-poikaystävä Reth ilmestyy paikalle kertomaan järisyttäviä paljastuksia Evien menneisyydestä, Evielle valkenee, että meneillään on taistelu, joka saattaa syöstä koko maailman kaaokseen. Ja kaiken keskiössä on Evie itse.

Se siitä normaalista.

Yliluonnollisesti on jatkoa Kiersten Whiten maailmanlaajuisen suosion saaneelle romaanille Paranormaali.

Paranormaalista sanottua:

"Luin kirjan hetkessä. Se oli hyvää viihdettä ja ihana rakkaustarina. Se ei kuitenkaan ollut ylimakea, vaan siinä oli mauste, josta pidin: nauru. Kiersten White kirjoittaa lennokkaasti." – Demi

Kirja julkaistu maaliskuu 27, 2012 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi Supernaturally
Tietoja muokattu maaliskuu 2, 2016

Paranormaali

Paranormaali (Paranormaali #1) 7.68   319
Yliluonnollisesti (Paranormaali #2) 7.26   208
Loputtomasti (Paranormaali #3) 7.28   153

Mallaspappi
tammikuu 24, 2018

Ei. Tämä ei todellakaan toimi. Tämä on kuin joku kammottava irvikuva sille tavanomaiselle yliluonnolliselle romanttiselle lällänlierulle, mitä normaalisti luukutetaan. Jos olet genren kovakin fani, kannattaa hylätä tämä trilogia viimeistään ekan osan jälkeen niin et joudu kahlaamaan läpi läjää viimeistelemätöntä, luonnoksenomaista, lapsellista ja heitteleväntasoista tekstiä. Tässäkin on ihan liikaa niitä lyhyitä tehostelauseita ja alku ja loppu, joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Varokaa kansalaiset! Valitkaa joku muu! Anteeksi kauheasti rva White, mutta teillä on vielä joitain asioita opeteltavana.

Ida
elokuu 9, 2015

Huonompi kuin edellinen kirja, mutta lukemisen arvoinen. Jack oli outo lisäys ja epäilykseni koko keiju juttuun ärsytti.Len oli etäisempi,koska hän oli siellä hiton yliopistossa. Hyvä kirja ei muuta sanottavaa. Juoni oli outo ja koko tyhjiö juttu hämmensi koko ajan enemmän. Tässä tällänen lyhyt arvio.

Lady_
heinäkuu 10, 2014

Oli ihan hyvä, mutta tykkäsin enemmän Paranormaalista. Tää on kyllä ihana sarja ja on yks mun lemppareista, vaikka tää kirja ei näistä paras ollutkaan... Suosittelen!

Lilli
heinäkuu 8, 2014

Huonompi kuin edeltäjänsä, joka ei sekään laadullaan häikäissyt. Todella ennalta-arvattava juoni, odotin koko kirjan ajan että loppuratkaisu onnistuisi kuitenkin yllättämään, mutta ei.. Ratkaisu olikin Se kaikkein ilmeisin, plaah! Edellisestä kirjasta lukemisen arvoisen teki Evien ja Lendin suhde ja sen kehittyminen, mutta tässä kirjassa ei ollut sitäkään! Tämä kirja kannattaa lukea vain paremman puutteessa, kun kaikki muut lukemisen arvoiset kirjat on luettu, tai muuten saavuttamattomissa. En erityisesti suosittele kirjaa, mutta kyllähän siinä pari tylsää iltaa saa kulutettua ilman suurempia tuskia. :)

lina
elokuu 29, 2012

Kirja oli hyvä ,mutta pidin enemmän 1 osasta. Toivon, että jatko-osa ilmestyy mahdollisimman nopeasti

Sigrid
heinäkuu 19, 2012

Kirja on loistava jatko-osa, joskaan ei mielestäni yllä aivan Paranormaalin tasolle. Kirjassa kaikista hahmoista selviää jotain uutta. Vanhojen hahmojen lisäksi sarjaan ilmestyy uusia hahmoja jotka varittävät tarinaa mukavasti. Juoni ei mielestäni käy missään vaiheessa tylsäksi. Yksi asia kuitenkin jäi pahasti vaivaamaan: mitä kadonneille luonnonhengille tapahtui? Kirjan teksti on mielikuvituksellista sekä huumorintajuista. Hahmoilla toki on myös huonot puolensa, jotka kuitenkin kuuluvat osana tarinaan luoden siihen eloa. Jackin menneisyydestä olisin mieluusti lukenut lisää. Kokonaisuudessa kirja on loistava ja jättää lopun avoimeksi. Jatko-osaa odotellessa... Suosittelen kirjaa kaikille edellisen osan lukioille.

MintFirefly
heinäkuu 9, 2012

Pidin enemmän ensimmäisestä osasta, mutta miellyin heti uusiin henkilöihin. Odotan sormet syyhyten seuraavaa osaa jotta voin napata sen ensimmäisten joukossa kirjastosta. Rakastan sarjan kevyttä humoristisuutta.

tintin
toukokuu 28, 2012

En malta odottaa jatkoa ! Kirja ei ollut ihan yhtä hyvä kuin edeltäjänsä mutta hauskaa luettavaa silti.

huhtikuu 8, 2012

Pitihän se kakkonenkin katsastaa kun eka kirja oli ihan mukiinmenevä. Tämä nyt ei valitettavasti ekan tasolle yltänyt vaikka pidänkin kirjoittajan tyylistä kirjoittaa kevyttä ja hassulla huumorilla höystettyä tekstiä. Evie on melkoisen normaali 17-vuotias tyttö, joka on vähän naiivi. Tiukan paikan tullen hän kuitenkin osaa pistää kampoihin vaikkapa vampyyrille. Tarina oli hiukan ennalta-arvattava uusien hahmojen ilmestyessä kuvioihin, mutta samalla pari juttua jäi vähän auki. En tiedä pitikö niillä olla oikeasti merkitystä tarinan kannalta vai mikä oli ideana, mutta jäi häiritsemään. Lisäksi Evien tulevaisuus kiinnostaa, koska hän ei ole periaatteessa -mitään-, joten mielenkiinnolla odotan mitä kirjailija on hänen varalleen suunnitellut. Tämä kirja ei herättänyt mitään kauhean erikoisia tuntoja, mutta uteliaana ihmisenä haluan lukea seuraavankin osan. Kuten Evie sanoisi: Vamptastista!

lolde
lokakuu 19, 2016