Minun rakastajani (Mustan tikarin veljeskunta #8) - J. R. Ward10

Kirja-arvio :: Minun rakastajani

Kirjoittanut nannukka

Edellistä osaa lukiessani ajattelin, että tämä osa ei tule olemaan kiinnostava, koska en pitänyt Johnin roolia edellisissä kirjoissa kovin mielenkiintoisena. Kuitenkin edellinen osa loppui niin jännään kohtaan, että ostin tämänkin kirjan hyllyyn. Aika kauan se siellä odotteli, mutta kun aloitin lukemaan, en taaskaan saanut kirjaa laskettua käsistäni (kuten kävi muissakin osissa).. Ja tämä oli ehdoton suosikkini näistä mustan tikarin veljeskunnan kirjoista ja kirja jäi mieleen pyörimään vielä kun sen oli lukenut.

Minun rakastajani

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Maria Sjövik. Nidottu.

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Vampyyrirodulla on puolustajanaan kuuden vampyyrisoturin salainen veljesjoukkio.

John Matthew on kulkenut pitkän matkan siitä, kun hänet löydettiin ihmisten joukosta epätietoisena vampyyripuolestaan. Sen jälkeen kun Veljeskunta toi hänet pariinsa, kukaan ei ole osannut arvata hänen todellista historiaansa – tai hänen oikeaa identiteettiään. Langennut Darius on palannut, mutta eri kasvoilla ja hyvin erilaisen kohtalon ohjaamaksi. Säälimätön henkilökohtainen kosto vie Johnin keskelle sotaa, jossa hänen täytyy yhdistää nykyiset ja entiset voimansa pystyäkseen taistelemaan pahan ruumiillistumaa vastaan.

Xhex, symphath-palkkamurhaaja, on pitkään vastustanut John Matthew’ta kohtaan tuntemaansa vetovoimaa. Menetettyään jo yhden rakastajan hulluudelle, hän ei halua sallia tämän arvollisen uroksen jäävän hänen synkän ja kieroutuneen elämänsä uhriksi. Kun kohtalo puuttuu peliin, nämä kaksi saavat kuitenkin huomata rakkauden, kuten kohtalonkin, olevan vääjäämätön sielunkumppanien välillä.