Kirja-arvio: Lasikaupunki

Kirjoittanut Reta Anna Maria - 3.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Vaikka kirjan juonenkäänteet ovat välillä aika ennalta-arvattavia, pidin siitä kuinka tämä kirja veti lankoja yhteen edellisistä osista ja paljasti lisää hahmoista. Tykkäsin siitä kuinka Simon oli suuremmassa osassa kertojahahmona, sillä Simon on ehdottomasti lempihahmoni. Lopun taistelu oli ehkä hieman laimea, mutta pidin siitä kuinka se edisti tasa-arvoa ja kuinka hienon ratkaisun Clary siihen keksi. Olin ihan tyytyväinen loppuun, ja oli hauskaa että The Infernal Devicen Tessa vilahti lopussa, joskin hänen nimeään ei mainittu. Suosittelisin kirjaa vielä itse teini-iässä oleville.

Tietoa kirjasta :: Lasikaupunki

Cassandra Clare Julkaistu: elokuu 31, 2011
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, nuoret
Avainsanat: ihmissudet, tv-sarja, vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Terhi Leskinen. Kannen kuva: Cliff Nielsen. Sidottu.

"Rakkaus ei tehnyt sinusta heikkoa", Jace sanoi. "Se teki sinusta vahvemman."

Äitinsä hengen pelastamiseksi Clary lähtee Varjometsästäjien alkukotiin, Idrisin Lasikaupunkiin, ja uhmaa henkensä kaupalla näiden ikuista lakia. Claryn itsepintaisuus ei miellytä Jacea, jota kielletty rakkaus ja palava halu piinaavat pahemmin kuin hän olisi ikinä voinut ... (lisää)

Tuhkakaupunki (Varjojen kaupungit, #2)Taivaallisen tulen kaupunki (Varjojen kaupungit, #6)Langenneiden enkelten kaupunki (Varjojen kaupungit, #4)Kadotettujen sielujen kaupunki (Varjojen kaupungit, #5)Varjojen kaupungit I–III
Lyyskis, Fievre, Pisania
Uusin jäsen: Anders Vacklin