Merenjumalan poika (Olympoksen sankarit #2) - Rick Riordan10

Kirja-arvio :: Merenjumalan poika

Kirjoittanut EndlessMoment

Tätä odotettiin! Ja täytyy myöntää että valmistauduin hienoiseen pettymykseen, mutta sitä ei kuitenkaan tullut. Kirja jatkoi - ei vielä liian - tuttua rataansa, ja teksti kulki sujuvasti, niinkin, että yllätyin kun käänsin sivua ja tajusin vasta silloin, että kirja on nyt luettu. Kuitenkin loppu jäi niin auki, että olen päättänyt ostaa ja lukea kolmannen osan englanniksi. Kuitenkin seuraavassa osassa pitäisi olla jotain uutta, että lukijoiden mielenkiinto pysyy yllä. Tähän mennessä kirjat on tahty samalla toimivalla muotilla, mutta liika on liikaa. Mutta vaikka tätä nyt melkein haukunkin, olen sen verran suuri fani, että en voi lopettaa sarjan lukemista vaikka haluaisinkin, ja vielä en edes halua.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Merenjumalan poika

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Elokuvataivaan tähtenäkin tunnettu Percy Jackson palaa kehiin!

Percy Jackson herää painajaiseen. Kaksi käärmehiuksista rouvaa väittää Percyn tappaneen näiden sisaren Medusan – ja yrittää kostoksi saada hänet hengiltä. Mutta painajainen ei olekaan unta. Percy on joutunut muistinsa menettäneenä omituiseen leiriin, jonka asukit väittävät olevansa \"puolijumalia\".

Percy muistaa vain oman nimensä ja jonkun Annabeth-tytön nimen. Tiedoilla ei pitkälle pötkitä, kun tehtävänä on yhdistää roomalaisten ja kreikkalaisten puolijumalten leirit ja vapauttaa kuolema, Thanatos, ennen kuin maaemo Gaia herää ja tuhoaa maailman.