Ensimmäinen ajatukseni kirjan nähdessäni oli: Onko tämmöinenkin olemassa? Kirja on sinänsä tuntematon, eikä siihen kannata käydä käsiksi, jos ei ole lukenut Belgarionin tai Mallorean tarua. Kirja tuo ihanasti lisätietoa Polgaran suhtkoht tuntemattomaan henkilökuvaan, ja täydentää asioita, jotka jäivät avoimiksi Belgarath - Velhon tarinassa. Kirjan kertojana on tietenkin Polgara itse. Kirjassa on huumoria, seikkiluja, jännitystä ja kaikkea mitä loistavassa fantasiakirjassa pitää ollakkin. Tämä tiiliskiven kokoinen kirja on myös tunteikas. Joissakin kohtauksissa kyyneleet virtaavat ja tekisi mieli heittää kirja seinään. Kuitenkin sen aina ottaa aina takaisin käsiinsä, kun ei osaa lopettaa. Polgara - Velhottaren tarina on kerrasaan loistavaa luettavaa, ja se todistaa taas kerran Eddingsien mahtavia kirjailijantaitoja. Suosittelen kirjaa kaikille Eddings-faneille toivottaen hyviä lukuhetkiä!

Tietoa kirjasta :: Polgara – Velhottaren tarina

David & Leigh Eddings Julkaistu: 1998
Tyylit: fantasiakorkea fantasia
Avainsanat: portti-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Tarmo Haarala. Kartat: Shelly Shapiro & Christine Levis. Etulehden kartat: Larry Schwinger. Päällyksen kuva: Keith Parkinson. Rinnakkaisteos kirjalle Belgarath – Velhon tarina. 3. painos 2002. Sidottu, kansipaperi.

Portti-palkinto 1999 (käännösteokset, lehden lukijaäänestys). British Fantasy -palkintoehdokas 1998.

Hän on nainen, joka kohoaa yli soturikuninkaiden ja taruolentojen: velhotar Polgara, Pyhän Belgarathin ... (lisää)

Mifongin mahti (Mifonki-sarja, #3)Viimeinen toivomus (The Witcher – Noituri, #1)Mifongin perintö (Mifonki-sarja, #1)Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)Pääskytorni (The Witcher – Noituri, #6)
tpi, Taru Väyrynen
Uusin jäsen: Irma Niemiaho