Kirja-arvio: Riimut

Kirjoittanut Iltaneth - 5.0

Mielestäni kirja on loistava. Harris on luonut maailman todella mielenkiintoiseksi ja kaikki siinä mainittavat asiat voidaan tarkistaa alkuperäisistä mytologioista. Muutoksia ei ole tehty juuri ollenkaan mikä on plussaa. Tykkäsin jopa päähenkilöstä vaikka tämä vaikutti aluksi vähän turhan naiivilta ja omaan erikoisuuteensa kytkeytyvältä. Pidin myös paljon Lokin hahmosta sekä tämän suhteesta päähenkilöön - jäänkin mielenkiinnolla seuraamaan millaiseen suuntaan sitä lähdetään seuraavissa osissa viemään.

Tietoa kirjasta :: Riimut

Joanne Harris Julkaistu: syyskuu 23, 2008
Avainsanat: skandinaavinen mytologia

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Inka Parpola. Sidottu, kansipaperi.

Viisisataa vuotta on kulunut Ragnarökistä, maailmanlopusta, ja maailma on rakentanut itsensä uudelleen.

Uudessa maailmassa Järjestys pitää valtaa. Kaaoksen, taian, tarinoiden ja vanhojen jumalten kerrotaan kadonneen maailmasta vuosisatoja sitten.

Mutta Maddy ja hänen ystävänsä Yksisilmä tietävät, että pieni pala lumousta on säilynyt – ruosteenvärinen riimumerkki ... (lisää)

VuoriSammon ryöstö (Nicholas North, #2)Fimbul-talvi (Matka Asgårdiin, #1)Mimirin lähde (Matka Asgårdiin, #2)Thorin vasara (Magnus Chase, #2)
LordStenhammar, HourglassEyes, Skie, Siivetön lohikäärme
Uusin jäsen: sare