Langenneiden enkelten kaupunki (Varjojen kaupungit #4) - Cassandra Clare8

Kirja-arvio :: Langenneiden enkelten kaupunki

Kirjoittanut EndlessMoment

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Täytyy sanoa että rakastan tätä sarjaa VALTAVASTI. Olin aivan innoissani tästä tiedosta että sarjaan kirjoitetaan kolme osaa lisää. Enkä voi sanoa -vaikka haluaisinkin- että olisin tyytyväinen jos sarja olisi päättynyt kolmanteen osaansa, olen vain niin koukussa tähän sarjaan. Tämän kirjan alku oli ihana ajattelin, että tälläkertaa Jace ja Clary ovat yhdessä, kun vaara koittaa. Kuitenkin nämä toiveet romuttuivat jo aikaisin. Ärsyttää aivan valtavasti tuo, että Clare on päättänyt laittaa Jacen ja Claryn suhteen rakoilemaan TAAS, aivan kuin sitä ei olisi luettu jo tarpeeksi. Kuitenkin aivan loppumetreille saakka pidin kirjasta ja olin innoissani. Mutta se loppu! En oikeasti jaksa tuota, että on pakko rakentaa jatkuvaa draamaa. Ja juuri kun Clary ja Jace olivat sopineet jne. niin silloin on pakko sitten "leimauttaa" Jace ja Sebastian. Mielestäni Clare teki myös erään toisen suuren virheen, sen, että hän lopetti kirjan noin kesken, se on omasta mielestäni halpamaista. Voin melkein arvata mitä seuraavassa osassa tapahtuu. Alkaisikohan Jace mahdollisesti vältellä Clarya tai katoaisi salaperäisesti?

Langenneiden enkelten kaupunki

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Terhi Leskinen. Sidottu.

Rakkaus. Veri. Petos. Kosto. Langenneiden enkelten kaupungissa panokset kovenevat.

Sota on ohi, ja Clary Fray on palannut New Yorkiin. Hän harjoittelee ahkerasti tullakseen Varjometsästäjäksi, ja Jacesta on vihdoin tullut virallisesti hänen poikaystävänsä.

Mutta sitten joku alkaa murhata Valentinen joukkoihin kuuluvia Varjometsästäjiä, ja uhkana on uusi sota. Lisäksi Clary sysää tahtomattaan liikkeelle tapahtumaketjun, jonka vuoksi hän voi menettää kaiken mitä rakastaa. Myös Jacen.