Kirja-arvio: Usva

Kirjoittanut The Big Bad Wolf - 5.0

Seita Parkkolan kirjoissa on sitä jotain, joka ei herätä kiinnostusta, jos kirjaa tarkastelee kauempaa. Kuitenkin parin luvun jälkeen on niin koukussa, ettei muista velvollisuuksiaan, läksyjä ja niin edelleen. Suosittelisin kaikille niille, joilla on ennakkoluuloja suomalaisia kirjailijoita kohtaan. Osataan sitä täällä pohjoisessakin. Usvaan samastui helposti, minä ainakin. Pituus on raivostuttava asia, varsinkin jos vetää ohi pojista, joiden pitäisi olla siinä puolta metriä korkeammalla. Tämä maailma on suunniteltu lyhyille naisille ja pitkille miehille, eikä poikkeuksista pidetä. Suositeltava, hauska, koukuttava ja muutenkin loistava kirja. Teksti avasi silmät, ja pakottaa vilkuilemaan kotikulmilla kaikkiin ojiin ja koloihin, jos siellä vaikka lymyilisikin joku Intian legioonasta. Suositeltava, eteenkin jos luette Viiman ensin. Muuta ei osaa sanoa. Ihana kirja. Olisinpa kolmetoista!

Tietoa kirjasta :: Usva

Seita Vuorela Julkaistu: lokakuu 3, 2009
Tyylit: maaginen realismi, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Nidottu.

”Maailma muuttuu, kun täytät kolmetoista. Sinut karkotetaan lapsuuden maasta niin kuin ensimmäiset ihmiset karkotettiin paratiisista.”

Usvaa kutsutaan Pilvenpiirtäjäksi. Eräänä kesänä hän vain venähti kasaksi sääriä ja käsivarsia, pitkäraajaiseksi kummajaiseksi. Taakse jäivät barbileikit ja paras ystävä Kamilla, josta on tullut Usvan ... (lisää)

LautturiKuin viimeistä päivääKuplaPuolikas MagretaEtäisten esikaupunkien asioita
Uusin jäsen: Ari Maunu