Carmilla ja muita kertomuksia aloittaa Savukeitaan kauhuklassikko sarjan. Kyseessä on pieni pokkari ja sisältää suomentajan Timo Hännikäisen esipuheen ja neljä novellia. Tunnetuimmat kertomukset Carmilla ja Vihreää teetä on jo aiemmin suomennettu, mutta siitä on aikaa. Carmillassa on wanhan kauhutarinan viehätystä. Se on kertomus vampyyrinaisesta, joka kietoo pauloihinsa toisen nuoren neidon. Vihreää teetä kertomuksessa kuvataan skitsofreenisen mielen kokemaa piinaa. Selonteko oudoista häiriöistä Aungien Streetillä on kummitustarina. Kokoelman päättää surullissävytteinen satu Lapsi joka lähti haltijatarten matkaan. Tällä kertaa pidin erityisesti tästä viimeisestä tarinasta. Kokoelman sisältö on varsin hyvä, mutta olisin toivonut sen sisältävän laajemmin Sheridan le Fanun tuotantoa. Toivottavasti Savukeitaalla on mahdollisuus jatkaa kauhuklassikko sarjaansa.

Tietoa kirjasta :: Carmilla ja muita kertomuksia

Sheridan Le Fanu Julkaistu: helmikuu 20, 2012
Tyylit: kauhugoottilainen kauhu, novellikokoelma
Avainsanat: 1800-luku, vampyyrit

Suomentanut Timo Hännikäinen. Nidottu.

Sisällys:

• Vihreää teetä (Green Tea, 1872)
  • Carmilla (Carmilla, 1872)
  • Selonteko oudoista häiriöistä Aungier Streetillä (An Account of Some Strange Disturbances in Aungier Street, 1851)
  • Lapsi joka lähti haltijatarten matkaan (The Child That Went with the Fairies, 1870)

Irlantilainen Sheridan Le Fanu ... (lisää)

Uusi aika 2: Varjosielut (Vampyyripäiväkirjat, #6)Kohtalon perilliset (Darren Shanin tarina, #12)Vampyyrivuori (Darren Shanin tarina, #4)Sielujen järvi (Darren Shanin tarina, #10)Painajainen
Uusin jäsen: Meeri Saukkonen