Pelastus (Dragonlance: Dhamon-saaga #3) - Jean Rabe6

Kirja-arvio :: Pelastus

Kirjoittanut Jackalbury

Pelastus oli hieman parempi kuin aiemmat Dhamon-sarjan osat, mutta kuten kaikki Raben kirjat alatasoista fantasiaa jossa kliseitä pyöriteltiin. Henkilöt jäivät epäselviksi vaikuttimineen ja kirjassa liikaa paikasta toiseen hyppimistä mikä tylsistytti jo lopussa. Hahmot ja heidän dialoginsa olivat aika kliseisiä. Rabe tosin onnistui välttämään Harmaiden Kulissien ongelmaa mutta muuten hänen tekstin oli tylsistyttävää ja ärsyttävän huonoa. Ainoa mikä nosti kirjaa vähän aiempien Dhamonien tasosta oli Dhamonin muuttuminen lohikäärmeeksi ja sen käsittely kirjassa. Mutta muuten toivotonta fiaskoa jolle ei edes jaksa nauraa. Suosittelen kirjaa ainoastaan aiemmat Dhamonit lukeneille. Arvosana: 5.

Pelastus

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Mika Renvall. Kannen kuva: Jerry Vander Stelt. Nidottu.

Voiko langennut sankari pelastua? Onko hänellä paluuta entiseen?

Lohikäärmesuomujen vaivaama Dhamon Sudenotsa pelkää kuolemaa ja omia sisäisiä demonejaan. Taistellen aikaa ja kohtaloaan vastaan ympäri Ansalonia hän yrittää saada voiton menneisyytensä haamuista. Salaperäisen lohikäärmeen apulaiset ovat hänen tiellään ja jos Dhamon ei onnistu voittamaan niitä hän menettää sielunsa.

Dhamon-saagan päätösosa on täynnä toivoa ja epätoivoa.

Voiko sankari pelastua kohtaloltaan?