Kirja-arvio: Perillinen

Kirjoittanut millinen - 5.0

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Kirja on Perillinen-sarjan viimeinen, pisin ja omasta mielestäni paras osa. Teksti oli sujuvaa ja miellyttävää lukea enkä hirveästi voi kirjaa moittia, vaikka pari asiaa siinä minua häiritsikin: Kirjan alussa oli tiivistelmä sarjan edellisten osien tärkeimmistä tapahtumista. En pitänyt siitä sillä, kun ahdetaan kolmen kohtuu pitkän kirjan tapahtumat muutamaan sivuun, jälki ei voi olla hyvää. Toinen silmään pistävä seikka oli kirjasta löytyvä viittaus Eurooppaan, vaikka melestäni tapahtumapaikka on Alagaêsia... Mutta minä huomaan yleensä kaikesta ensimmäisenä huonot puolet ja vakuutan ettei tarkoitukseni ollut todellakaan moittia kirjaa, jossa oli hyviä puolia enemmän kuin jaksan mainita. Yksi asia josta todella pidin oli ettei kirja loppunut heti Galbatorixin kukistumisen jälkeen, vaan loppuun mahtui vielä paljon tekstiä vapaan Alagaêsin ja Eragonin, Saphiran sekä muiden henkilöiden elämästä sodan jälkeen. Suosittelen. :)

Tietoa kirjasta :: Perillinen

Christopher Paolini Julkaistu: lokakuu 14, 2012
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: lohikäärmeet

Perillinen, eli Sielujen holvi. Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Sirkka Aulanko. Kannen kuva: John Jude Palencar. Sidottu, kansipaperi.

Kohtaloaan seuraava nuori Eragon ja hänen lohikäärmeensä Saphira ovat kulkeneet pitkän matkan. Edessä on vielä monta vaaraa ennen kuin unohtumaton tarina saa päätöksensä. Ovatko Eragon ja Saphira valmiita kohtaamaan Galbatorixin? Tässä taistelussa ei ole tarjolla uusia mahdollisuuksia.

Christopher Paolinin luomaa ... (lisää)

Kaukaisin ranta (Maameren tarinat, #3)Maameren velho (Maameren tarinat, #1)Esikoinen (Perillinen, #2)Brisingr (Perillinen, #3)Jäälohikäärme
Fievre, LordStenhammar
Uusin jäsen: Topi Kopakkala