Artemis Fowl: Opalin kosto (Artemis Fowl #4) - Eoin Colfer8

Kirja-arvio :: Artemis Fowl: Opalin kosto

Kirjoittanut Anonymous

Artemis Fowl Opalin kosto on jatko-osa kirjasarjalle, joten kannattaa ensi alkuun lukea muut osat ennen kuin alkaa tätä lukemaan, sillä miellyttävä lukukokemus voi sen takia mennä lyttyyn. Neljätoistavuotias rikollisnero Artemis Fowl on jo moneen otteeseen sekaantunut keijujen maailmaan, joten hänen muistinsa on tyhjennetty. Miten käy kun keijukansa tarvitsee häntä kipeämmin kuin koskaan kun Opal Koboi, vaarallinen ja hyvin kostonhimoinen tonttunainen, päättää kostaa kokemastaan kärsimyksestä? Vaarallinen seikkailu tempaa mielikuvituksen uudelle tasolle, jossa kohdataan peikkoja ja muita yliluonnollisuuksia. Opalin kosto on hyvä kirja, vaikkakin loppu töksähtää ikävästi. Eoin Colfer ei jää murehtimaan lukijaa jännittävissä, mutta myös surullisissa juonenkäänteissään mikä tekee kirjasta ennalta-arvaamattoman. Suosittelen lukemaan, vaikkakaan tämä ei ole Colferin parasta tekstiä.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Artemis Fowl: Opalin kosto

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Jaakko Kankaanpää.

1. laitos: WSOY, 2005. Sidottu, kansipaperi.
2. laitos: Loisto, 2007. Nidottu.

Keijut pyyhkivät Artemis Fowlin muistista kaiken, mitä nuori rikollisnero sai selville heidän maailmastaan. Vahinko vain, että nyt Artemiksen apua tarvitaan – kipeämmin kuin koskaan.

Koomasta herätetty tonttunainen Opal Koboi ei tunne sääliä käynnistäessään uuden, kauhistuttavan hankkeensa. Komisario Holly Short lavastetaan murhaajaksi, ja seuraavaksi tähtäimessä on itse Artemis Fowl...

…mutta muistaako Artemis enää lainkaan, mistä nämä eriskummalliset olennot ilmestyivät hänen elämäänsä?