Kirja-arvio: Luolakarhun klaani

Kirjoittanut w-a-r-i - 5.0

Maan lapset -sarja on tähän mennessä ihanin ja mukaansa tempaavin sarja minkä olen lukenut. Suosittelen! Ihailen Auelin kehittämää teoriaa käsimerkkipuheesta, se on niin todentuntuinen, että voisi ajatella näin olleen oikeasti, se on aivan realistinen idea. Itse Luolakarhun klaani on aivan alkumetreillä hiukan puuduttavaa luettavaa, kaikesta kuvailusta, ennenkuin edes tiedetään mistä kirja kertoo. Mutta ensimmäisten parin kymmenen sivun jälkeen en meinannut saada kirjaa laskettua käsistä! Kirjaan on tehty niin paljon taustatutkimusta, että välillä lukiessa unohtaa kuinka paljon siinä on kuitenkin kirjailijan omia ajatuksia, aivan kuin lukisi jonkun ihmisen elämänkertaa. Luolakarhun klaanin henkilöhahmot ovat niin monipuolisia, että niihin pystyy samaistumaan hyvin, vaikka asutaan luolissa ja metsästetään eläimiä, mitä ei enää ole edes olemassa. Kirjan luettuani innostuin lukemaan lisää materiaalia metsästys-keräilystä, kaikki jatko kirjat tästä sarjasta ja etsimään lisää luettavaa paleofiktio genrestä. Tämä kirja innostaa lukemaan lisää! Tai aloittamaan heti saman kirjan alusta ;)

Tietoa kirjasta :: Luolakarhun klaani

Jean M. Untinen-Auel Julkaistu: 1981
Tyylit: paleofiktio
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 1980. Suomentanut Erkki Hakala. 2. laitos: Suuri Suomalainen Kirjakerho 1982. 18. tarkistettu painos 2002, suomennoksen tarkistanut Päivi Koivisto-Alanko. Sidottu, kansipaperi.

American Book Award -palkintoehdokas (paras esikoisromaani).

Romaani ihmiskunnan aamuhämärästä

Ayla menettää lapsena perheensä maanjäristyksessä ja joutuu kokonaan toisen ihmislajin, Luolakarhun klaanin, kasvatettavaksi. Vankkarakenteiset, karvaiset ... (lisää)

Mammutin metsästäjät (Maan lapset, #3)Suden lupausHevosten laakso (Maan lapset, #2)Punahirven tytär (Punapeuran metsästäjät, #1)Kun kotka kutsuu 1 (Kwani, #2)
LordStenhammar
Uusin jäsen: Katariina Kauta-Mero