Kirja-arvio: Monster High

Kirjoittanut Tempeste - 4.0

Minulla oli omat epäilykseni kirjasta lainatessani sitä kirjastosta. Olin kuullut Monster High -villityksestä, barbienukkejaan ja elokuviaan myöten, ja olin epäluuloinen. Kirja yllätti kuitenkin iloisesti. Lapsellisuus ja barbiemaisuus oli poissa. Kirja ei liittynyt millään tavalla siihen mielikuvaan, jonka olin mainoksista saanut. Se käsitteli erilaisuutta ja joukkoon sopimisen paineita. Henkilöt oli hivenen vaikea samaistua, mutta kaikkien ollessa hirviöitä, se on arvattavaa. Juoni oli vaihteikas ja hyvin suunniteltu. Kuvailua olisin itse hieman muuttanut. Huumoria oli sopivasti, paikoin ehkä hieman liikaa. Kiva ja kevyt kirja, kannattaa lukea, vaikka olisikin jo ohittanut barbie-vaiheen.

Tietoa kirjasta :: Monster High

Lisi Harrison Julkaistu: lokakuu 7, 2011
Tyylit: fantasia, kauhu, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2010. Kääntänyt Sonja Lahdenranta. Sidottu.

Vauhdikas, neljän kirjan sarjan ensimmäinen osa vie lukijansa seuraamaan kuuluisien hirviöiden jälkeläisten koulunkäyntiä. Päähenkilöinä Frankensteinin hirviön tytär Frankie, Draculan vegaani tytär Laura, Muumion tytär Cleo ja Ihmissuden tytär Clawdeen.

KymnaasiMonster High: Salatut elävät (Monster High, #2)Vampyyrin oppipoika (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #2)Monster High: Ihmissusipäiväkirjat (Monster High, #3)Friikkisirkus (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #1)
Uusin jäsen: Jimi Vuori