Keplo Leutokalma - Derek Landy10

Kirja-arvio :: Keplo Leutokalma

Kirjoittanut Saru

Rakastan tätä kirjasarjaa. Keplo - luurankoetsivä on koominen hahmo, joka piristää sateisimmankin päivän. Kirja on niin loistava, että sen lukee monta kertaa. Kaverini, joka ei pahemmin perusta kirjoista, otti tämän käteensä ja saamme nyt yhdessä hehkuttaa sen juonenkäänteistä. Odotan innolla vuonna 2013 ilmestyvää elokuvaa, jossa näyttelee Johnny Depp Keplona.

Kampanja: 30 päivän ilmainen Nextoryn kokeilujakso koodilla 🠊 risingshadow (lisätietoa)

Keplo Leutokalma

Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Helene Bützow. Sidottu, kansipaperi.

Mythopoeic-palkintoehdokas 2008 (lastenkirjat).

Vauhdikas irlantilainen fantasia luunrankoetsivä Keplo Leutokalmasta

Asianajaja Fedgewick oli lyhyt mies, jonka mittasuhteet ja ulkomuoto toivat mieleen hikisen keilapallon. Hän tapaili hymyä. ”Yksi henkilö puuttuu vielä”, hän sanoi, ja Fergusin silmät pullistuivat.

”Kuka?” Fergus halusi tietää. ”Me olemme Gordonin ainoat sukulaiset, muita ei ole.”

”Nimi on hyvin epätavallinen”, Fedgewick sanoi. ”Vaikuttaa siltä, että me odotamme herra Keplo Leutokalmaa.”

Jännittävä, humoristinen ja maaginen kirja yksityisetsivä Keplo Leutokalmasta, partaveitsenterävästä älyköstä ja velhosta, kävelevästä, puhuvasta ja tulta heittävästä luurangosta, josta tulee kaksitoistavuotiaan Stephanie Edgleyn oppi-isä, liittolainen ja puolustaja heidän selvittäessään yhdessä Stephanien sedän, kauhukirjailija Gordon Edgleyn, salaperäistä kuolemaa.

Stephanie perii suureksi yllätyksekseen setänsä talon ja kirjallisen jäämistön. Mutta samalla hän perii setänsä hengenvaaralliset seikkailut ja merkilliset ystävät. Kauhukirjailija Gordon Edgleyn menestystarinat pohjautuivat nimittäin hänen omiin kokemuksiinsa! Stephanie huomaa pian, että todellisuus on tuhat kertaa taruja hurjempi. Lontoossa on peikkoja, vampyyreja ja velhoja, ja kaikki haluavat jotakin hänen setänsä jäämistöstä.

Teoksen loistava suomennos on Helene Bützowin käsialaa.