Kirja-arvio: Tobi Lolness

Kirjoittanut Kirjaneito - 4.0

Alkun kirja epäilytti, sillä olen lapsesta saakka tntenut jonkinlaista vastenmielisyyttä erilaisia peukaloistarinoita kohtaan. Nyt kirjan lukeneena olen iloinen, että voitin ennakkoluuloni. Se nousi yhdeksi suosikeistani. Rakastuin kirjan miljööseen. Ajatus pienistä ihmisistä joiden koko maailma on yksi ainut puu, on kiehtova. Myös kirjan henkilöt olivat mielestäni onnistuneita. Kirjailija onnistui herättämään minussa sympatiaa oikeita hahmoja kohtaan ja vastavuoroisesti inhoa pahiksia kohtaan. Kirjan kieli ja kerronta todella saivat minut hymyilemään moneen otteeeseen. Minulle tässä kirjassa on jotain jota on vaikea kuvailla. Se on yhtäaikaa surumielinen ja silti toivoa täynnä. Tobin elämän vaiheet valottuvat pikkuhiljaa ja lukemista on vaikea lopettaa. Suosittelen!

Tietoa kirjasta :: Tobi Lolness

Timothée de Fombelle Julkaistu: syyskuu 2010
Tyylit: fantasia, lapset

Alkuteos ilmestynyt 2006. Kuvittanut François Place. Suomentanut Anna-Maija Viitanen. Sidottu.

Kapua mukaan unohtumattomaan seikkailuun!

Tobi Lolness on puolitoista millimetriä pitkä, ikäisekseen lyhyenlainen. Hän asuu suuressa tammessa, joka on asukkailleen koko maailma.

Tobin isä on kiistelty ... (lisää)

Prinssi Ahava ja valtaistuimen salaisuus (Patarania, #2)Siuntio Silosäkeen tarinatJaan ja JäähammasMörkövahtiTutkimattomilla vesillä (Hukkuneiden laakso, #1)
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson