Kirja-arvio: Kuikansulka

Kirjoittanut Jackalbury - 2.0

Kuikansulka oli sitä huonohkoa ja ongelmallista fantasiaa jollaista kotimainen fantasia oli vielä vuosikymmen sitten. Kuikansulka alkoi aika hyvin, mutta lösähti kasaan kun teksti ei vienyt mukanaan ja mielenkiinto lopahti. Minuakin tuo maanjäristys häiritsi paljonkin. Laadultaan keskivertoa, tökkivää ja varsin valjua. Maisemat jäivät toisinaan aika harmaiksi, eli harmaiden kulissien ongelma astui esiin. Lisäksi koska kirja oli suunnattu nuorille, sen taso oli aika lapsellinen eikä mitään todella pahaa tapahtunut kenellekään. Paljolti Kuikansulka on keitos jossa on sekoitettu paljon kliseitä ja suomalaisia kansanperinteitä. Hahmot jäivät epäselviksi ja samoin paljolti heidän sielunliikkeensä. Tosin uskon että Tuulia Ahokin kehittyy Anu Holopaisen lailla jatkaessaan kirjoittamista. Suosittelen kotimaista fantasiaa etsiville. Arvosana: 6.

Tietoa kirjasta :: Kuikansulka

Tuulia Aho Julkaistu: elokuu 9, 2005
Avainsanat: kotimainen, lasten luku-varkaus -palkinto

Päällys: Sami Saramäki. Sidottu.

Lasten luku-Varkaus -palkinto 2006.

Kiehtova taru matkasta Kalliokaupunkiin

Kuikan kansan kylästä on varastettu taianomainen aikakangas, jonka avulla voi nähdä sekä menneeseen että tulevaan. Oikeissa käsissä se on oiva väline, mutta pahantahtoisella julma ase. Kangas on saatava takaisin.

Nuori Kuikansulka-tyttö lähtee matkaan seuranaan pienikokoinen Rapina-opastaja. Varasta jäljittäessään kaksikko ... (lisää)

Tyrannin hauta (Apollon, #4)AnachéLoukkupoika (Loukkupoika, #1)Sinitähden tarina (Soturikissat-erikoisseikkailut, #3)Ensimmäinen taistelu (Soturikissat: Klaanien synty, #3)
Uusin jäsen: sulavsalim