Saaga (Valhallan tarinoita #3) - Johanne Hildebrandt6

Kirja-arvio :: Saaga

Kirjoittanut Jackalbury

Saaga oli Valhalla-trilogian ehkä se teos josta pidin vähiten. Kirja kyllä piti kiinnostuksen yllä ja tarinakin oli mielenkiintoinen, mutta aiempien osien jännitystä ei syntynyt. Kirja oli hieman dramaattisempi loppunäytös trilogialle. Feminismiä taas tuotiin esille enemmän tai vähemmän. Kirjan luki lävitse mutta mitään suurempia tunteitä tai filosofisia pohdintoja se ei aiheuttanut. Kirja ei silti tylsistyttänyt, mutta sen luki tasaisesti ja varmasti loppuun, joka oli minusta trilogian arvoinen päätös tarinalle. Suosittelen aiemmat osat lukeneille. Arvosana: 7+.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat ja Elisa Kirja

Saaga

Alkuteos ilmestynyt 2004. Suomentanut Saara Villa. Sidottu, kansipaperi.

Lumimyrskyt raivoavat kaikkialla. Aurinko katoaa, ihmisiä uhkaa nälänhätä. Freija yrittää pelastaa kansansa kaikin keinoin, mutta leppymätön vihollinen lähestyy. Pian hän on elämänsä vaikeimman valinnan edessä: vaakakupissa ovat Valhallan perikato ja Freijan suurin aarre – oma tytär Saaga.

Saaga on kolmas, itsenäinen osa Johanne Hildebrandtin Valhallan tarinoita -trilogiassa. Kirjoissa liikutaan pronssikautisessa pohjolassa, ajassa, jolloin maata hallitsivat skandinaavien jumalat. Valhallan tarinoita -sarja on julkaistu Suomen lisäksi Saksassa, Tanskassa, Norjassa, Islannissa ja kotimaassaan Ruotsissa.