Kvanttivaras (Kvanttivaras-trilogia #1) - Hannu Rajaniemi10

Kirja-arvio :: Kvanttivaras

Kirjoittanut Helinä

Luin tämän kirjan päivässä, jonkin aikaa sitten. Olin ensin epäileväinen, koska en yleensä pidä sciense fictionista, koska se on välillä liian korkeatajuista minulle, mistä johtuu, että joitain kirjoja kun lukee, ei kirjan jälkeenkään tajua ollenkaan, mitä nyt tuli luettua. Tämä kirja oli kuitenkin sellainen, että siitä sentään tajusi. Odotan innolla seuraavaa osaa.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Kvanttivaras

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Antti Autio. Kannen suunnittelu: Jenni Noponen. Sidottu, kansipaperi.

Tähtivaeltaja-palkinto 2012. Kolmas sija Locus-palkintoäänestyksessä (esikoisromaanit) 2011.

Häikäisevä, monitahoinen tieteisooppera

Jean le Flambeur on mestarivaras, huijari, josta tiedetään vähän mutta jonka teoista on kuultu kaikkialla. Hän teki kuitenkin yhden virheen ja maksaa siitä nyt virtuaalisessa dilemmavankilassa, jossa vangit pelaavat loputtomia kuolettavia pelejä tuhansia itsensä kopioita vastaan. Kunnes Mieli-niminen nainen tarjoaa hänelle mahdollisuuden vapauteen. Hänen on vain vietävä loppuun yksi keikka, jossa hän ei aikanaan aivan onnistunut…

Kvanttivaras on säkenöivä romaani tulevaisuuden aurinkokunnasta, jossa Marsin kaupungit liikkuvat, muistot ovat jaettavissa ja aika on kirjaimellisesti rahaa. Se on kansainvälinen menestysteos ja tieteiskirjallisuuden tuleva klassikko.

Hannu Rajaniemi solmi kolme kirjaa kattavan kustannussopimuksen arvostetun englantilaisen Gollancz-kustantamon kanssa vain yhden kirjoittamansa luvun perusteella. Kolmen kirjan sopimus on solmittu myös Yhdysvaltoihin ja Saksaan.

"Vaikuttava esikoisromaani." – The Guardian

"Hannu Rajaniemen esikoisteos on lumoavaa, mieltä pyörittävää ja nopeatempoista kirjallisuutta." – Helsingin Sanomat

"Yksinkertaisesti loistava kirja." – Kauppalehti

"Hannu Rajaniemi on kirjoittanut ällistyttävän luistavan ja toimivan tarinan, jonka jatkoa nyt odotetaan innolla." – Portti

"Kvanttivaras on vetävä ja ihmeen tuntua pursuava teos, jota ei tahdo päästää käsistään." – Tähtivaeltaja

"Suomalaiskirjailijan kansainvälinen läpimurtoteos. Räiskyvällä mielikuvituksella maalattu huikea tieteisooppera kertoo karismaattisesta mestarivarkaasta." – Tähtivaeltaja-palkintoraati