Luin Meren kansa vasta Vuorovetten vartijan jälkeen, eli aloitin väärässä järjestyksessä. Ehkä se vaikutti siihen, että minusta Meren kansa oli paljon parempi kuin jatko-osansa joka oli minusta aikamoinen syöksylasku alaspäin. Ingolaiset jäivät sopivan mystisiksi ja hämäriksi, välistä kieroiksi hahmoiksi mikä oli sopivaa. Minua hieman häiristi umpiloogisena henkilönä Ingon ja ihmisten maailman sisäkkäisyys, kunnes sain mielenrauhan ajattelemalla Ingon eräänlaiseksi rinnakkaiseksi olevaisuudeksi jonka sijaintia ei ole sidottu aikaan tai paikkaan. Carnen mummoa selvitettiin kirjassa hieman. Kirja oli hyvä ja jännittävä, huomattavasti parempi kuin Vuorovetten vartija. Suosittelen kirjaa ei-niin-tavallista merenneito-fantasiaa etsiville. Arvosana: 7+.

Tietoa kirjasta :: Ingo – Meren kansa

Helen Dunmore Julkaistu: tammikuu 27, 2006

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Paula Korhonen. Kannen suunnittelu: Jenni Noponen. Alkuperäiskannen kuvitus: Denis Scott, Stuart Westmorland ja Zena Holloway.

1. painos: Gummerus, 2006. Sidottu, kansipaperi.
2. painos: Gummerus, 2008. Nidottu.

Sapphiren ja hänen veljensä Conorin elämä Cornwallissa on ihanaa. He saavat vapaasti nauttia elämästään kauniissa poukamassa lähellä kotiaan. Tuossa ... (lisää)

Haukansilmä (Pronssisoturit, #3)Paluu Deliin (Deltoran vyö, #8)Jäälaiva (Taika-akatemia, #2)Merkitty (Yön talo, #1)Kolmas sisar (Royaumen aikakirjat, #1)
Uusin jäsen: Ruska