Kirja-arvio: Human legenda

Kirjoittanut Jussi - 3.0

Human legenda on paras lukemani Dragonlance-romaani, joka on jonkun muun kuin Margaret Weisin kirjoittama. Jos on pettynyt vaikka Jean Raben räpellyksiin mutta sarjan maailma kiinnostaa, niin suosittelen tähän kirjaan tarttumista. Koko tarina kerrotaan mukavasti yksien kansien sisällä. Vähän harmittaa, että Jalava ei koskaan kääntänyt Knaakin kirjaa "Kaz the Minotaur" vuodelta 1990. Tämä kertoo Kazin vaiheista Human legendan jälkeen, mutta ennen Minotaurien maan tapahtumia. Toisaalta petyin kovasti Knaakin Minotaurisodat-trilogiaan ja jätin sen kesken ensimmäisen osan jälkeen.

Tietoa kirjasta :: Human legenda

Richard A. Knaak Julkaistu: kesäkuu 21, 2006
Tyylit: fantasia
Avainsanat: dragonlance, dungeons & dragons, lohikäärmeet

Alkuteos ilmestynyt 1988. Suomentanut Sari Kare. Nidottu.

Myyttisen Peitsen sankarin, Solamnian ritari Human tarina

Human mystinen alkuperä, rakkaus hopeiseen lohikäärmeeseen, legendaaristen lohikäärmepeitsien löytyminen ja käyttäminen taistelussa Paladinen puolesta Mustan kuningattaren pimeitä voimia vastaan.

Petturuus Solamnian ritarien joukossa, karskin minotaurisoturi Kazin pelastaminen jättien kynsistä.

Tiimalasivelhon lohikäärmeet (Dragonlance: Kadonneet kronikat, #3)Mustan kuningattaren lohikäärmeet (Dragonlance: Kadonneet kronikat, #2)Kevätaamun lohikäärmeet (Dragonlance: Kronikat, #3)Syyshämärän lohikäärmeet (Dragonlance: Kronikat, #1)Talviyön lohikäärmeet (Dragonlance: Kronikat, #2)
LordStenhammar, punnort
Uusin jäsen: Marko Kinnunen