Tämä on ensimmäinen tätä "kirjasarjaa" (vai miksikä sitä pitäisi kutsua?), jonka olen lukenut. Ja mielestäni tämä kirja on paras siitä, muut "osat" eivät ole saaneet kiinnostusprosenttia täyteen sataan. Tämä kirja sai minut kiinnostumaan Merlinistä, Kuningas Arthurista, Pyöreänpöydän ritareista ja ennen kaikkea keskiajasta nyt yleensäkin. Itse pidin eniten Merlinin "itsensä" kertomasta tarinasta joka kertoi, kenestäpä muustaan kuin itsestään. Myöskin pidin viimeisellä aukeamalla olevasta Harpierin kirjasta, "kysyessään" siltä kysymyksiä ei voinut peitellä jännitystään. Tiedän, tiedän, tämä on vain sepitetty lasten "tietokirja", mutta silti en voinut itselleni mitään! Koko kirja vei minut mukanaan!

Tietoa kirjasta :: Velhologia: Merlinin salaisuuksien kirja

Dugald A. Steer Julkaistu: syyskuu 16, 2006
Tyylit: fantasia, lapsetkuvakirja
Avainsanat: noidat

Alkuteos ilmestynyt 2005. Kuvittaneet Anne Yvonne Gilbert, John Howe, Tomislav Tomic ja Helen Ward. Suomen kielelle loihtinut Hannu Tervaharju. Sidottu.

Perusteellinen velhologinen selvitys. Se on upeasti kuvitettu tietoteos, jossa on paljon liitteitä ja mielenkiintoisia yksityiskohtia. Kuuluisan Merlin-velhon opastuksella kirja tarjoaa velhoista kiinnostuneelle lukijalle monipuolista tietoa velhoista, heidän tavoistaan ja monista ihmeellisistä voimista.

Julkaisussa avattavia luukkuja.

Noidan kummityttöKuka pelkää noitiaSuuri noitatietoPikku noitaluuta (Leija-sarja, #17)Anni Manninen
Karah Enola, emski
Uusin jäsen: Anni