Velhologia: Merlinin salaisuuksien kirja - Dugald A. Steer10

Kirja-arvio :: Velhologia: Merlinin salaisuuksien kirja

Kirjoittanut ShadowMaker

Tämä on ensimmäinen tätä "kirjasarjaa" (vai miksikä sitä pitäisi kutsua?), jonka olen lukenut. Ja mielestäni tämä kirja on paras siitä, muut "osat" eivät ole saaneet kiinnostusprosenttia täyteen sataan. Tämä kirja sai minut kiinnostumaan Merlinistä, Kuningas Arthurista, Pyöreänpöydän ritareista ja ennen kaikkea keskiajasta nyt yleensäkin. Itse pidin eniten Merlinin "itsensä" kertomasta tarinasta joka kertoi, kenestäpä muustaan kuin itsestään. Myöskin pidin viimeisellä aukeamalla olevasta Harpierin kirjasta, "kysyessään" siltä kysymyksiä ei voinut peitellä jännitystään. Tiedän, tiedän, tämä on vain sepitetty lasten "tietokirja", mutta silti en voinut itselleni mitään! Koko kirja vei minut mukanaan!

Kampanja: 30 päivän ilmainen Nextoryn kokeilujakso koodilla 🠊 risingshadow (lisätietoa)

Velhologia: Merlinin salaisuuksien kirja

Alkuteos ilmestynyt 2005. Kuvittaneet Anne Yvonne Gilbert, John Howe, Tomislav Tomic ja Helen Ward. Suomen kielelle loihtinut Hannu Tervaharju. Sidottu.

Perusteellinen velhologinen selvitys. Se on upeasti kuvitettu tietoteos, jossa on paljon liitteitä ja mielenkiintoisia yksityiskohtia. Kuuluisan Merlin-velhon opastuksella kirja tarjoaa velhoista kiinnostuneelle lukijalle monipuolista tietoa velhoista, heidän tavoistaan ja monista ihmeellisistä voimista.

Julkaisussa avattavia luukkuja.