Huispaus kautta aikojen - J. K. Rowling6

Kirja-arvio :: Huispaus kautta aikojen

Kirjoittanut ShadowMaker

Mielestäni "Huispaus kautta aikojen", on parempi kuin toinen Comic Reliefille tuotonsa antanut "Ihmeotukset ja niiden olinpaikat". Vatsanpohjaa kutkutti, kun tätä luki. Oli mukavaa tutkia alussa olevaa lainauslistaa, josta Pottereita lukenut pystyy bongaamaan monta tuttua hahmon nimeä. Muutenkin "Huispaus kautta aikojen" tuntui hiukan yhtenäisemmältä kuin "Ihmeotukset ja niiden olinpaikat". Tai ehkä minua vain kiinnostaa enemmän huispauksen opettelu kuin Hagridin vetämät taikaeläinten tunnit? Joka tapauksessa lukukokemus oli miellyttävä, kiitokset siitä Rowlingille!

Kampanja: 30 päivän ilmainen Nextoryn kokeilujakso koodilla 🠊 risingshadow (lisätietoa)

Huispaus kautta aikojen

Alkuteos ilmestynyt 2001. Kirjoittajaksi merkitty Rauniolinnu Sipis. Suomentanut Jaana Kapari.

1. laitos 2001. Nidottu.
2. laitos 2017. Kansi ja kuvitus: Tomislav Tomic. Sidottu, kansipaperi.

Jos olet joskus miettinyt, mistä kultasieppi on lähtöisin, miten ryhmy syntyi tai miksi Kaljualan Kulkureilla on lihakirveen kuva kaavussaan, sinun on luettava Huispaus kautta aikojen. Tämä ainutkertainen painos on kopio Tylypahkan koulukirjaston kirjasta, jota nuoret huispaushullut tutkivat melkein joka päivä.

Tämän kirjan tuotto menee Comic Reliefille, joka käyttää rahasi ihmiselämien kohentamiseen ja pelastamiseen – jatkaa työtään, joka on jopa tärkeämpää ja hämmästyttävämpää kuin se, että Roderick Plumpton nappasi kultasiepin kolmessa ja puolessa sekunnissa vuonna 1921.