Kerrassan UPEA kirja. Olen lukenut Potterit moneen kertaan eivätkä ne, saatika Viisasten kivi huonone ollenkaan, päin vastoin. Erityisesti minua koskettaa ensimmäinen luku. Rehellisesti sanottuna en ole koskaan lukenut parempaa. Se naurattaa ja on kirjoitettu kerrassaan upeasti. Toinen hatunnosto on maailmalle. Koko velhomaailma on huolella luotu ja mielenkiintoinen. Siellä haluaisin asua itsekin ja käydä Tylypahkaa. Lopulta on vain yksi sana kuvaamaan tätä, lumoava. Harry Potter ansaitsee kaikki kehut joita sille annetaan. Kunnioitan myös suomentajan loistavaa työtä, se ei ollut helppo.

Tietoa kirjasta :: Harry Potter ja viisasten kivi

J. K. Rowling Julkaistu: syyskuu 28, 1998
Avainsanat: elokuva, mythopoeic-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 1997. Suomentanut Jaana Kapari. Kannen kuvat: Mika Launis. Sidottu. Nidottu laitos 2011. Jim Kayn kuvittama laitos ilmestyy 6.10.2015.

Nestlé Smarties Book Prize 1997 Gold Medal 9–11 years, FCBG Children's Book Award 1997, Birmingham Cable Children's Book Award 1997, Young Telegraph Paperback of the Year 1998, British Book Awards 1997 Children's Book of the Year, Sheffield Children's Book Award 1998, valittu American Library Association's 100 Best ... (lisää)

Gregor ja rottien koodi (Alismaan tarinat, #5)Loppusoitto (Langennut enkeli, #4)Loukkupoika (Loukkupoika, #1)Määrätty (Yön talo, #9)Tuli ja jää (Soturikissat, #2)
LordStenhammar, Shadow, Ennike Lay, Louhikäärme, Freyja
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson