Opi lohikärmeskieltä: Hikotus Kauhistus Koljakala III - Cressida Cowell8

Kirja-arvio :: Opi lohikärmeskieltä: Hikotus Kauhistus Koljakala III

Kirjoittanut Camaro

Mainio nuortenkirja, josta ei puutu vauhtia eikä jännitystä. Sujuva kirjoitusasu sekä hauska kuvitus miellyttävät silmää ja tekevät lukukokemuksesta vaivattoman. Hikotus itse, sekä hänen lohikäärmeensä Hampaaton ovat todella sympaattisia hahmoja. Dialogien huumori puree myös "vanhempaan" lukijaan. Tätä kirjaa uskaltaa suositella myös niille, jotka eivät ole hirveästi vielä lukeneet.

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Opi lohikärmeskieltä: Hikotus Kauhistus Koljakala III

Muinaisnorjasta englannin kielelle kääntänyt Cressida Cowell. Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Peikko Pitkänen. Sidottu.

Hulvaton poikien suosikkisarja herättää henkiin viikinkien vauhdikkaan historian

Viikinkipoika Hikotus Kauhistus Koljakala kohtaa roomalaisen sota-aluksen ja hänen tottelematon lemmikkilohikäärmeensä Hampaaton joutuu julmureiden vangiksi.

Roomalaisten kierona suunnitelmana on valloittaa viikinkiheimot ja perustaa lohikäärmearmeija, jonka avulla he pääsisivät käsiksi meren syvyyksiin kätkettyyn aarteeseen.

Komentaakseen armeijaansa heidän on kuitenkin opeteltava lohikärmestä, jota vain Hikotus osaa. Lopputulos on jälleen pienen pojan sankaruuden varassa!

Sarjassa ovat aiemmin ilmestyneet Näin koulutat lohikäärmeesi ja Merirosvoilun alkeet.