Kirja-arvio: Pedon varjo

Kirjoittanut Kirjaneito - 4.0

Täytyy kyllä nostaa Riordanille hattua tästä Kanen aikakirjat päättävästä osasta. Siinä missä sarjan ensimmäinen osa oli paikoitelle todella tylsä, ja toinenkin vähän niin ja näin, Pedon varjo pysyi mielenkiintoisena koko ajan. Pedon varjossa käydään viimeistä taistelua Apepia vastaan ja maailma uhkaa tuhoutua muutaman päivän kuluttua. Tämä ei jo ennestään Riordania lukenutta hetkauta, koska sama jippo on käytetty oikeastaan jokaisessa Percy Jacksonissa. Pikku hiljaa tämä "pelastakaa maailma kolmessa päivässä" meininki alkaakin jo ärsyttää. Huumori oli kuitenkin tuttuun tyyliin loistavaa. Useaan otteeseen huomasin naureskelevani itsekseni kaheleille juonen käänteille ja hahmojen tokaisuille. Carter ja Sadie ovat ehkä hieman ärsyttäviä tyyppejä, mutta heidän sisarussuhteensa on mielestäni kuvattu oikein aidolla ja humoristisella otteella. Romantiikkakaan ei kirjasta onneksi puutu. Loppufiilikset Pedon varjosta olivat hyvät, eikä muutama loppulausahdus sulje pois jatkon mahdollisuutta. Minun mielestäni sarja voisi kuitenkin päättyä tähän. Aivan Percy Jacksonien tasolla tämä ei ole, mutta Riordanista pitävälle suosittelen kyllä.

Tietoa kirjasta :: Pedon varjo

Rick Riordan Julkaistu: tammikuu 5, 2013
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu.

Arvostelu- ja myyntimenestykseksi noussut nuorten fantasiatrilogia päättyy hengenvaaralliseen seikkailuun.

Kanen sisarukset Carter ja Sadie tiesivät saavansa koulutusta taikavoimien käytössä saattaakseen muinaisen Egyptin jumalten järjestyksen jälleen maailmaan. Mutta heillä ei ollut aavistustakaan, että maailma suistuisi samalla täydelliseen sekasortoon.

Kaaoksen käärme Apep ... (lisää)

Tuomitun ruusu (Roistoakatemia, #4)Yhdeksän maailman sankaritMimirin lähde (Matka Asgårdiin, #2)Lumottu lelutehdas (Haavekaupunki, #2)Thorin vasara (Magnus Chase, #2)
Darkki, haplotus
Uusin jäsen: Ruska