Kirja-arvio: Vastavirta

Kirjoittanut Kirjaneito - 4.0

Pidin Vastavirrasta, vaikkakaan en niin paljon kuin edeltävästä osasta Veden alla. Se ei silti tarkoita että Vastavirta on huono kirja. Minusta ajatus vedealaisesta maailmasta on kiehtova, eikä niin masentava kuin monet nuorten dystopiakuvaukset nykyisin. Fallsin maailma olisikin se, jossa mieluiten asuisin scifikirjoista. Vastavirta jatkaa Veden alla kirjassa alkanutta tarinaa Ty pojasta ja Gemmasta. Se on myös synkempi kuin edeltäjänsä, esimerkiksi huumoria on vähemmän. Vedealaisen maailman kuvaus on silti huikaisevaa ja pioneerien lisäksi esitellään syrjät. Kaiken kaikkiaan Vastavirta laajentaa Fallsin luomaa maailmaa ja juoni on mukavan vauhdikas. Jos näiden kirjojen tarina vielä jatkuu, luen sen ehdottomasti.

Tietoa kirjasta :: Vastavirta

Kat Falls Julkaistu: marraskuu 17, 2011
Tyylit: scifi, nuoret, seikkailu
Avainsanat: ekokatastrofit

Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Arja Gothóni. Sidottu.

Huikaiseva seikkailu valtamerten ihmeiden keskellä jatkuu kansainvälisen menestyssarjan toisessa osassa.

15-vuotias Ty elää valtameren pohjaan perustetun siirtokunnan jäsenenä seuranaan pinnan päällisen maailman kovuutta paennut Gemma. Rauha on palannut siirtokuntalaisten pariin, mutta Ty ja Gemma eivät vielä aavista millaiseen kurimukseen ovat tempautumassa.

Kun Tyn vanhemmat ... (lisää)

Loppupeli (Endgame–trilogia, #1)Avaruuden armoilla (Mikrosarja, #1)Yhdestoista hetkiKuulahden mohikaanit (Poikien seikkailukirjasto, #6)Atomivene Aave
LordStenhammar
Uusin jäsen: Katariina Kauta-Mero