Tämä on ollut jo monta vuotta yksi suosikkikirjoistani. Potterit yleensä ovat ykkösiä, mutta jotenkin tämä on aina ollut minulle se tärkein. Rakastan J.K.Rowlingin tapaa kirjoittaa ja lumota lukija mukaan seikkailuun. Ties kuinka monennetta kertaa lukiessa löytää jotain uutta. Miten joku osaa kirjoittaa kirjan näin moneen kerrokseen? Juonnellisesti kirja on myös loistava. Tarina viihdyttää, koskettaa ja naurattaa koko ajan. Ihanaa on myös Kelmien mukana olo. Yksinkertaisesti vain rakastan tätä kirjaa!

Tietoa kirjasta :: Harry Potter ja Azkabanin vanki

J. K. Rowling Julkaistu: maaliskuu 6, 2000
Avainsanat: aikamatkustus, bram stoker -palkinto, elokuva, ihmissudet, locus-palkinto, mythopoeic-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 1999. Suomentanut Jaana Kapari. Kannen kuvat: Mika Launis. Sidottu.

Bram Stoker -palkinto 1999 (nuortenkirjat), Locus-palkinto 2000 (paras fantasiaromaani), Whitbread-lastenkirjapalkinto 1999, British Book Awards 1999, FCGB-lastenkirjapalkinto 1999, Nestlé Smarties -palkinto (9–11-vuotiaat), British Book Awards 1999, The Bookseller Author of the Year 1998, Whitaker's Platinum Book Award 2001, W. H. Smith Children's Book of the Year Award, Mythopoeic-palkinto ... (lisää)

Talvisateet (Vuorileijonan varjo, #7)Tulen perillinen (Throne of Glass, #3)Pelastettu (Yön talo, #12)Poika nimeltä Joulu (Joulu, #1)Velho (Kuolemattoman Nicholas Flamelin salaisuudet, #3)
Uusin jäsen: Jarkko Nevalainen