Perillinen (Perillinen #4) - Christopher Paolini10

Kirja-arvio :: Perillinen

Kirjoittanut Konsta

Varsin mielenkiintoinen lukukokemus. Päällimmäiseksi ajatukseksi jäi ehkä väsymys, sillä luin kirjan loppuun kerralla heti saatuani sen käteeni. Myös käytännössä jatkuva sotiminen kirjan ajan oli rasittavaa, ja ainoana taukona voisi pitää Shapiran ja Eragonen matkaa Vroengardiin (muistaakseni Se meni noin). Kuitenkin kokonaisuutena kirja oli todella hyvä, vaikkakin samanlaiseen lopputunnelmaan ei päässytkään kuin aiemmissa osissa. (Saattoi tosin johtua väsymyksestä). Tämäkin, kuten aiemmat osat pitää lukea monta kertaa uudelleen päästäkseen käsiksi teemaan. Pitänee alkaa varata lukemiseen hieman enemmän aikaa. Kirja oli kuitenkin hieno päätös sarjalle, jota pidän yhtenä parhaimmista koskaan, mitä olen lukenut. Jos mistään kirjaa voi oikeasti kritikoida, niin Vroengardilta löytyneistä elduraneista. (liian ennustettavaa), sekä lopusta, joka jäi jotenkin... jotenkin liian selitellyksi. Siinä minun mielestäni vain lueteltiin tapahtumat, mitä tapahtui. Olihan Se mukava kuulla uuden valtakunnan alkuvaiheista ja muusta toiminnasta, mutta se jätti minut hieman kylmäksi. Noh, toinen lukukerta syventää kuitenkin varmasti kokemusta tästä kirjasta, josta pidän erittäin paljon.

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Perillinen

Perillinen, eli Sielujen holvi. Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Sirkka Aulanko. Kannen kuva: John Jude Palencar. Sidottu, kansipaperi.

Kohtaloaan seuraava nuori Eragon ja hänen lohikäärmeensä Saphira ovat kulkeneet pitkän matkan. Edessä on vielä monta vaaraa ennen kuin unohtumaton tarina saa päätöksensä. Ovatko Eragon ja Saphira valmiita kohtaamaan Galbatorixin? Tässä taistelussa ei ole tarjolla uusia mahdollisuuksia.

Christopher Paolinin luomaa lohikäärmesaagaa on seurattu huippusuosituissa romaaneissa Eragon, Esikoinen ja Brisingr. Sarja on yksi 2000-luvun suuria kirjallisia menestystarinoita, ja se päättävää fantastisen dramaattista Perillistä odottavat kaikenikäiset lukijat maailman joka kolkilla. Eragonin ja Saphiran taru saa viimein arvoisensa, uljaan lopun, kun alkamassa on kaikkien aikojen seikkailu. Älä jätä väliin!