Kirja-arvio: Perillinen

Kirjoittanut Konsta - 5.0

Varsin mielenkiintoinen lukukokemus. Päällimmäiseksi ajatukseksi jäi ehkä väsymys, sillä luin kirjan loppuun kerralla heti saatuani sen käteeni. Myös käytännössä jatkuva sotiminen kirjan ajan oli rasittavaa, ja ainoana taukona voisi pitää Shapiran ja Eragonen matkaa Vroengardiin (muistaakseni Se meni noin). Kuitenkin kokonaisuutena kirja oli todella hyvä, vaikkakin samanlaiseen lopputunnelmaan ei päässytkään kuin aiemmissa osissa. (Saattoi tosin johtua väsymyksestä). Tämäkin, kuten aiemmat osat pitää lukea monta kertaa uudelleen päästäkseen käsiksi teemaan. Pitänee alkaa varata lukemiseen hieman enemmän aikaa. Kirja oli kuitenkin hieno päätös sarjalle, jota pidän yhtenä parhaimmista koskaan, mitä olen lukenut. Jos mistään kirjaa voi oikeasti kritikoida, niin Vroengardilta löytyneistä elduraneista. (liian ennustettavaa), sekä lopusta, joka jäi jotenkin... jotenkin liian selitellyksi. Siinä minun mielestäni vain lueteltiin tapahtumat, mitä tapahtui. Olihan Se mukava kuulla uuden valtakunnan alkuvaiheista ja muusta toiminnasta, mutta se jätti minut hieman kylmäksi. Noh, toinen lukukerta syventää kuitenkin varmasti kokemusta tästä kirjasta, josta pidän erittäin paljon.

Tietoa kirjasta :: Perillinen

Christopher Paolini Julkaistu: lokakuu 14, 2012
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: lohikäärmeet

Perillinen, eli Sielujen holvi. Alkuteos ilmestynyt 2011. Suomentanut Sirkka Aulanko. Kannen kuva: John Jude Palencar. Sidottu, kansipaperi.

Kohtaloaan seuraava nuori Eragon ja hänen lohikäärmeensä Saphira ovat kulkeneet pitkän matkan. Edessä on vielä monta vaaraa ennen kuin unohtumaton tarina saa päätöksensä. Ovatko Eragon ja Saphira valmiita kohtaamaan Galbatorixin? Tässä taistelussa ei ole tarjolla uusia mahdollisuuksia.

Christopher Paolinin luomaa ... (lisää)

Esikoinen (Perillinen, #2)Varjojen kuningatar (Throne of Glass, #4)Kulkuri, noita ja lohikäärme (Tarinoita Alagaësiasta, #1)Brisingr (Perillinen, #3)Tulen perillinen (Throne of Glass, #3)
Lyyskis, Fievre
Uusin jäsen: Topi Kopakkala