Potterit on hyviä kaikki, mutta tää on toisiksi paras niistä kaikista (paras on Kuplrman varjelukset). Koko ajan olin sitä mieltä, että Sirius on pelkkä murhaaja, mutta lopussa rakastuin hahmoon. Luin tän, kun olin kolmannenlla luokalla, enkä kadu: kirja toi uuden palan ihanaa maailmaa lähelleni.

Tietoa kirjasta :: Harry Potter ja Azkabanin vanki

J. K. Rowling Julkaistu: maaliskuu 6, 2000
Avainsanat: aikamatkustus, bram stoker -palkinto, elokuva, ihmissudet, locus-palkinto, mythopoeic-palkinto

Alkuteos ilmestynyt 1999. Suomentanut Jaana Kapari. Kannen kuvat: Mika Launis. Sidottu.

Bram Stoker -palkinto 1999 (nuortenkirjat), Locus-palkinto 2000 (paras fantasiaromaani), Whitbread-lastenkirjapalkinto 1999, British Book Awards 1999, FCGB-lastenkirjapalkinto 1999, Nestlé Smarties -palkinto (9–11-vuotiaat), British Book Awards 1999, The Bookseller Author of the Year 1998, Whitaker's Platinum Book Award 2001, W. H. Smith Children's Book of the Year Award, Mythopoeic-palkinto ... (lisää)

Mieletön museo (Haavekaupunki, #5)Suden veli (Muinainen pimeys, #1)Harakanloukku (Faunoidit, #3)Varjelija (The Body Jumper, #3)Mahtava Morris ja sivistyneet siimahännät (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #1)
Uusin jäsen: Irma Niemiaho