J. K. Rowlingin elämäkerta on esimmäinen elämäkerta, jonka olen koskaan lukenut. Parisen vuotta sitten, kun olin saanut luettua Harry Potterit, päätin lukea itse J. K. Rowlingista. Kiinnostukseni häntä kohtaan nousi totta kai näiden Pottereiden ansiosta. Kirjan teksti ei ollut vaikeaa vaan hyvin selkeää. Erittäin simppeliä kerrontaa, tämä soveltuu hyvin ensimmäiseksi elämäkerraksi nuorelle lukijalle (niin kuin se soveltui minulle). Vaikka kirja olikin helppo lukuinen, se ei kuitenkaan päästänyt otteestaan. Tylsistyttävintä oli ehkä lukea J. K.:n varhaisesta lapsuudesta (vauva-ajoista). Mutta kirja ei missään nimessä ollut missään kohdassa ylitsepääsemättömän tylsä! Sivujen skippaajat, tässä siis teille kirja, jonka voitte lukea KOKONAAN! Kirja oli nautinnollista luettavaa, suosittelen siis tätä lämpimästi kaikille.

Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: tietokirjaelämäkerta
Avainsanat: harry potter

Alkuteos J. K. Rowling: A Biography: The Genius Behind Harry Potter ilmestynyt 2003. Suomentaneet Marja Haapio ja Liisa Lohtander. Sidottu.

Harry Potterin luojan J. K. Rowlingin elämäkerta on ensimmäinen hänestä suomeksi julkaistu teos. Kirjan on kirjoittanut tunnettu englantilainen lehtimies ja tietokirjailija Sean Smith. Teoksen oikeudet on myyty jo yli 20 maahan.

Elämäkerta on suomennettu teoksen kolmannesta, ... (lisää)

Tove Jansson: Sanat, kuvat, elämäC. S. Lewis: ElämäkertaSuomen myyttiset linnut KoneihminenKummallisen kirjoittajat: Opas fiktiivisen maailman luomiseen
Pisania
Uusin jäsen: Meeri Saukkonen