Jumalten sota (Percy Jackson #5) - Rick Riordan10

Kirja-arvio :: Jumalten sota

Kirjoittanut Indeed

Tykkäsin hirveästi, en viitsinyt lopettaa edes lukemista, ennen kuin tiesin mitä lopussa tapahtui..!

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Jumalten sota

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Kansikuva: John Rocco.
Sidottu.

Menestyssarjan loistokkaassa päätösosassa merenjumalan poika puolustaa länsimaista sivistystä

Newyorkilainen ongelmanuori Percy Jackson on valmistautunut koko vuoden puoliveristen leirillä sotaan Kronosta vastaan. Titaanien valtias armeijoineen on vahvempi kuin koskaan, ja puoliveristen leiristä Kronoksen joukkoihin siirtyneet luopiot vain vahvistavat sitä. Percyn on pysäytettävä ajan ruhtinas ennen kuin tämä hävittää koko länsimaisen sivistyksen.

Kun olymposlaisten ja titaanien välinen armoton sota syttyy New York Cityn kaduilla, Percy muistaa vanhan ennustuksen ja alkaa epäillä, että taisteleekin omaa kohtaloaan vastaan.

Viisiosaisen toimintaseikkailusarjan edelliset osat Salamavaras, Hirviöidenmeri, Titaanien kirous ja Labyrinttitaistelu ovat saaneet laajan lukijakunnan myös Suomessa. Salamavarkaan on lukenut äänikirjaksi näyttelijä Antti Virmavirta.

Rick Riordanin Percy Jackson on maailmanluokan myynti ja arvostelumenestys. sarjan oikeudet on myyty jo yli 30 maahan, ja menestystä on entisestään siivittänyt Chris Columbuksen ohjaama elokuva Salamavaras.