Kuka pelkää noitia - Roald Dahl5

Kirja-arvio :: Kuka pelkää noitia

Kirjoittanut ShadowMaker

Ollessani ala-asteella opettajani luki tätä luokalleni ääneen. Itse en oikein koskaan saanut ideasta täysin kiinni, vaikka muistelen kyllä kuunteleeni tarkkaankin. Jokin tässä mättää, en tiedä oikein mikä... Tai mättääkö tässä nyt loppujen lopuksi sitten mikään. No, ainoa asia minkä voin varmasti todeta on se, ettei tämä oikein ollut minun kirjani. Kaksi ja puoli tähteä.

Kuka pelkää noitia

Alkuteos ilmestynyt 1983. Kuvittanut Quentin Blake. Suomentanut Sami Parkkinen. 7. painos 2005. Sidottu.

Whitbread-palkinto 1983.

Tämä ei ole satu, tämä on tarina oikeista noidista. Oikeat noidat ovat vaarallisimpia olentoja maanpäällä. Mistä voit tietää kuka on oikea noita ja kuka vain tavallinen herttainen rouva?

Jos et vielä tiedä, sinun on parasta ottaa se nopeasti selville – sillä oikeat noidat eivät inhoa mitään niin paljon kuin lapsia ja heillä on kaikenmoisia keinoja päästä näistä eroon. Tämä tarina kertoo kaiken mitä sinun tarvitsee tietää.

Kuka pelkää noitia sai lastenkirjallisuuden arvostetuimman palkinnon – Whitbread-palkinnon – ilmestyessään vuonna 1983.