Muumit: Sarjakuvaklassikot I (Muumit: Sarjakuvaklassikot #1) - Tove Jansson10

Kirja-arvio :: Muumit: Sarjakuvaklassikot I

Kirjoittanut ShadowMaker

Muumi-sarjakuvat tuovat esille Muumi-perheen ja heidän ystävien "villimmät puolet". Vitsiä tulee joka tuutista, kirjalla on todellinen naurutakuu! Hullut ja joskus jopa hiukan älyvapaat juonenkäänteet ovat herkkua sarjakuvissa. Muumi-sarjakuvien ääreen on ihana palata aina synkkinä päivinä, jolloin kaikki tuntuu menevän pieleen. Loppujen lopuksi Muumeillakin menee toisinaan asiat aivan pieleen, mutta se ei heitä kuitenkaan haittaa. Meidän pitäisi ottaa mallia heistä, ja unohtaa turha murehtiminen! Ei se maailma aina niin vakava paikka ole!

Muumit: Sarjakuvaklassikot I

Korjattu painos ilmestynyt vuonna 2012. Tarina ja kuvitus: Tove Jansson. Suomentaneet Juhani Tolvanen ja Anita Salmivuori. Sidottu.

Tervetuloa Muumilaakson hurmaavien asukkaiden seuraan. Tarjolla on haaveita ja juonittelua, rakkauden, rikkauden ja kuuluisuuden tavoittelua – ja käpäläkaupalla vastustamatonta elämänviisautta. Saako omaan kotiin pesiytyvät, palvelua vaativat sukulaiset häätää ja kuinka se onnistuu? Voiko rahaa koskaan olla tarpeeksi? Kenet Niiskuneiti haluaa hurmata pikku pikku bikineissä? Mikä tekee onnelliseksi? Tämä kaikki ja paljon muuta selviää Tove Janssonin alkuperäisistä sarjakuvakertomuksista. Albumi voitti klassikkosarjakuvien palkinnon Angoulêmen kansainvälisillä sarjakuvafestivaaleilla 2008.

”Haluan vain elää rauhassa, istuttaa perunoita ja uneksia!” Tove Jansson