Muumit: Sarjakuvaklassikot II (Muumit: Sarjakuvaklassikot #2) - Tove Jansson10

Kirja-arvio :: Muumit: Sarjakuvaklassikot II

Kirjoittanut ShadowMaker

Älyvapaat sarjakuvatarinat jatkuvat... Näihin ei kyllä kyllästy ikinä (minä en ainakaan)! Hupsut ja rakastettavat Muumi-hahmot jatkavat kunniallisesti ihania toilailujaan Muumilaaksossa (ja sen läheisillä mailla), jossa lähes tulkoon kaikki on mahdollista! Suosittelen lämpimästi kaikille muumeja rakastaville ahkerille sarjakuvalukijoille!

Muumit: Sarjakuvaklassikot II

Tarina ja kuvitus: Tove Jansson. Suomentaneet Anita Salmivuori ja Juhani Tolvanen. Sidottu.

”Me emme käy talvilevolle! Me luomme uudet perinteet!”

Tavoistaan poiketen muumiperhe valvoo yli Vaarallisen talven ja tutustuu tunteita herättäviin ilmiöihin, kuten herra Virkkuseen Ulkoiluyhdistyksestä. Kuvitteluleikki kertoo, miten eri tavoin elämään voi suhtautua. Muumimamman ja rouva Vilijonkan käsitykset poikkeavat toisistaan. Talonrakennus on vaikeaa, ja Muumipeikon aikaansaannos hieman erikoinen – mutta viihtyisä. Aloitamme uuden elämän, lupaavat monet Muumilaakson asukkaat profeetan innoittamina. Niin Muumipappakin, kunnes heittää helpottuneet hyvästit sturm-und-restaurant-kaudelleen. Albumi sisältää neljä Tove Janssonin alkuperäistä sarjakuvakertomusta.