Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla (Satumaa #1) - Catherynne M. Valente6

Juonen sisältö on runsas ja vauhdikas. Heti alkuun väistämättä tuli mieleen Liisan seikkailut Ihmemaassa - Valenten Satumaa on kummallinen paikka. Tarinaan on sisällytetty mukaan kohtia useista taruista, mutta tarinan runsaslukuiset ajatukset ovat nykyaikaan peilautuvia. Tarina sisältää opetuksia niin kuin kunnon sadut pitääkin, mutta esiin tuotuja asioita ei alleviivata vaan upotetaan tarinan sisälle ja ajatukset on sieltä löydettävä. Kirja soveltuu melkein kaiken ikäisille, mutta ehkä vanhemmat lukijat löytävät tarinaan upoteut ajatelmat paremmin kuin ihan nuorimmat. Kuvitus on kiva lisä - kuvitukset tuovat kirjalle aina lisäarvoa silmissäni. Mukava kirja, mutta en hullaantunut siihen niin, että jatko-osiin välttämättä tulen tarttumaan.

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Tyttö joka purjehti Satumaan ympäri itse rakentamallaan laivalla

Kuvittanut Ana Juan. Alkuteos ilmestynyt 2011. Kuvittanut Ana Juan. Suomentanut Sarianne Silvonen. Sidottu.

Locus-palkinto (paras nuortenkirja) 2012, Kirkus Reviews Best Teen Books of the Year 2011. Mythopoeic-palkintoehdokas 2012, Tähtifantasia-palkintoehdokas 2014.

TAIANOMAINEN TARU KAIKENIKÄISILLE

Kerää rohkeutesi, tartu toiveisiin, ota mukaan rahtunen onnea ja valmistaudu lähtemään aivan ainutlaatuiselle matkalle...

Kaksitoistavuotias Syyskuu asuu Omahassa ja elää ihan tavallista elämää, kunnes eräänä päivänä hänen isänsä lähtee sotaan ja äitinsä töihin. Syyskuu kohtaa Vihreän tuulen (joka on ottanut vihreätakkisen herrasmiehen hahmon), joka kutsuu hänet seikkailuun kertoen että Satumaassa tarvitaan tytön apua.

Satumaan uusi markiisitar on nimittäin kovin arvaamaton, ja vain Syyskuu voi hakea markiisittaren himoitseman talismaanin lumotusta metsästä – muuten markiisitar tekee elämän Satumaassa erittäin hankalaksi sen asukeille. Syyskuu onkin juuri saanut uusia ystäviä kuten kirjoja rakastavan lohikäärmeen sekä kummallisen pojan nimeltä Lauantai.

”Kirja jonka ei haluaisi loppuvan. – Publishers Weekly

Värikäs, monitahoinen ja ikimuistoinen. – Kirkus

Tämä kirja on yksinkertaisesti kultakaivos. – Booklist

"Loistelias tasapainoilu modernismin ja viktoriaanisen sadun välillä, lämmöllä ja viisaudella kirjoitettuna." – Neil Gaiman

Hauska, sydämeenkäyvä ja ajatuksia herättävä. – Horn Book

”Rohkeudesta, vastuusta ja ystävyydestä kertova kasvutarina, jonka älyllinen ja kielellinen kekseliäisyys ihastuttavat ikään katsomatta.” – Tähtifantasia-palkintoraati