Emily the Stange on mielikuvituksellinen hahmo ja tarinassa toden totta riittää kaikenlaista kummallisuutta ja outoutta. Kirja on oikein viihdyttävä, mutta siitä voi huomata myös filosofista pohdintaa yksilöstä ja siitä, kuinka persoonan hyvät ja pahat puolet täydentävät toisiaan, ja kuinka tasapainoinen ihminen tarvitsee kumpaakin. Päästyäni enemmän ja enemmän tarinan sisälle, tunsin voivani samaistua hahmoon aina vain paremmin. Esimerkiksi joka kerta kun Emily puhuu kissoistaan (ja sitä tapahtuu usein!) tuli itsellekin käsittämätön ikävä omaa karvaturria jos ei sillä hetkellä ollut kainalossa. Emilyllä on hyvin paljon kiinnostavia näkemyksiä ja mielenkiintoisia tieteellisiä kokeita. En oikein tiedä mitä kaikkea uskaltaisin paljastaa, etten spoilaa tarinaa, joten sanon kai tähän vaan että suosittelen tutustumaan jos et ole vielä sitä tehnyt!

Tietoa kirjasta :: Emily the Strange: Kumpi ja kummempi

Rob Reger, Jessica Gruner Julkaistu: maaliskuu 22, 2011

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Annika Eräpuro. Sidottu.

Katu-uskottava goottihenkinen kulttihahmo kissoineen jatkaa hillittömiä seikkailujaan outouden maailmassa

Kiitos hämmentävien kokeidensa Emily joutuu jälleen kerran muuttamaan äitinsä kanssa. Hän tarvitsee apua pakkaamisessa ja innostuu vanhaan yritykseensä valmistaa kaksoisolentoja. Ja onnistuu, ... (lisää)

Pitkät varjot (Soturikissat: Kolmikon mahti, #5)Kasvottomat (Keplo Leutokalma, #3)Ylös maailmaanSammon ryöstö (Nicholas North, #2)Lohikäärmeet (Talon-saaga, #1)
Saxifraga
Uusin jäsen: Meeri Saukkonen