Kirkas tähti (Kuolemattomat #5) - Alyson Noël6

Kirja-arvio :: Kirkas tähti

Kirjoittanut Q_Black

Ympäri käydään, yhteen tullaan. Tässä kirjassa ei tapahtunut kyllä yhtään mitään. Jälleen kerran Ever vain mietiskeli miten selviytyä häntä ja Damenia erottavasta taiasta, jonka lisäksi hän käy useampia melko tympeitä keskusteluja ilkeäksi muuttuneen Havenin kanssa, jota olisin mieluusti vetänyt korville. Koko kirja keskittyi enemmänkin teinien angstaamiseen ja nokkimisjärjestyksen uudelleen muokkaamiseen. Tässä kirjassa ei oikeastaan ollut mitään järisyttävää kliimaksia vaan kaikki rullasi eteenpäin rauhallisessa ja tylsässä rytmissä ja siltikään ei edistytty mihinkään suuntaan. Kaiken lisäksi minulle oli shokki se, että Everin ystävä Mavis onkin poika! Miten olen voinut sivuuttaa tällaisen asian jo monen kirjan verran vai eikö kirjailija vaan oikeasti ole hoitanut tekstiään kunnialla? Luen jatkon vain ainoastaan sen takia, että se on viimeinen kirja. Toivottavasti kirjailija on saanut edes vähän äksöniä siihen.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Kirkas tähti

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Sirpa Meripaasi. Sidottu.

Paras ystäväsi tuntee kaikki salaisuutesi ja heikkoutesi - mitä tapahtuisi, jos hänestä tulisikin pahin vihollisesi?

Everin paras ystävä, kuolemattomaksi tullut Haven, ei anna Everille anteeksi poikaystävänsä kuolemaa. Hän janoaa kostoa ja aikoo Everin lisäksi tuhota myös Damenin ja Juden. Aseenaan hän käyttää Damenin menneisyydestä urkkimaansa pimeää salaisuutta. Everin on selätettävä epäilyksensä ja löydettävä piilossakin olleet voimansa voidakseen pelastaa rakkautensa, mutta ennen kaikkea oman, Damenin ja Juden hengen. Voiko jo vuosisatoja kestänyt rakkaus voittaa uudet esteet?

Amerikkalaisen Alyson Noëlin menestyssarjasta on aiemmin suomennettu Punaiset tulppaanit, Sininen kuu, Varjojen maa ja Musta liekki. Kirjoja on julkaistu jo 35 maassa, ja sarjan elokuvaoikeudet on myyty Summit Entertainment –filmiyhtiölle, joka on myös Twilightin tuottaja.