Kirja-arvio: Mosaiikkilintu

Kirjoittanut Jackalbury - 4.0

Alku oli vähän kankea, ja viittasi samanlaiseen keskinkertaisuuteen kuin aiemmat kotimaisen fantasian tuotokset, mutta pian alun jälkeen tarina vei mukanaan ja paljastui varsin hyväksi. Tosin seksuaalisuuden siivoaminen tarinassa vain pieneksi viitteeksi jolla annetaan lukijan ymmärtää mitä on tapahtunut, harmitti vähän, mutta sen ymmärtää kun kirja on suunnattu lapsille ja nuorille. Adulkar kasvaa kirjan aikana todelliseksi keisariksi, kun taas hänen sisarensa vajoaa Rooman keisarien rappion kaltaiseen tilaan. Tarina oli hyvä ja piti mukanaan, mutta mikään huippuhyvä teos ei ollut, mutta kotimaisen fantasian sarjassa sijoittuu minun kategoriassani sinne Auerin heti perään. Suosittelen kirjaa hyvää kotimaista fantasiaa etsiville. Arvosana: 7+.

Tietoa kirjasta :: Mosaiikkilintu

Ulla Viertola Julkaistu: helmikuu 11, 2006
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret
Avainsanat: kotimainen

Mosaiikkilintu eli petoksen, kasvamisen ja uskollisuuden tarina. Graafinen suunnittelu: Sami Saramäki. Sidottu.

Oman valtakunnan keisari Adulkar III on kovin nuori; kansa ei voi luottaa häneen hädän hetkellä, kun Omalle elintärkeä joki kuivuu ja koko valtakunta on vaarassa.

Keisarillinen unennäkijä varoittaa Adulkaria vihaisista vesihengistä, ja Adulkar lähtee matkaan halki autiomaan lepyttääkseen niitä. Mutta hänen tielleen ilmaantuu pahanilmanlintuja. ... (lisää)

Mahti (Korpinkehät, #3)Maresi (Punaisen luostarin kronikoita, #1)Keskiyön kruunu (Throne of Glass, #2)Naondel (Punaisen luostarin kronikoita, #2)Odininlapsi (Korpinkehät, #1)
Rinja, Fievre, LordStenhammar
Uusin jäsen: Irma Niemiaho