Kirja-arvio: Roverandom

Kirjoittanut Primanka - 5.0

Eräs ystäväni (joka sattuu olemaan sataprosenttinen Tolkien- fani) suositteli minulle tätä kirjaa, ja vaikka se takakannen perusteella vaikuttikin melko tylsältä minun makuuni, päätin lopulta lukea sen. En tiedä mistä se johtui, mutta jäin koukkuun kirjaan, jota en päivää aijemmin edes kuvitellut lukevani. Tarina lelukoiraksi muuttuvasta Roverista matkustamassa kuuuhun ja ratsastamalla lokin selässä tempaisi minut mukaansa selittämättömällä tavalla. Tolkienin uskomattoman kaunis tapa kirjoittaa ei lakkaa ikinä hämmästyttämästä minua. Tarinaa oli ihana lukea ja juoni oli selkeä alusta loppuun saakka. Kirjan luettuani tiesin heti jääväni kaipaamaan Roveria ja kirjan muita ainutlaatuisia ja mielenkiintoisia hahmoja. Myös kirjan kuvat olivat kauniisti työstetyt ja niiden pieniä yksityiskohtia oli mukava jäädä tarkastelemaan. Olen hyvin kiitollinen ystävälleni, joka suositteli minulle Roverandomin lukemista, sillä sen jälkeen minusta tuli yhä suurempi Tolkien- fani ja sain ihastua kirjaan, jota en ilman häntä olisi edes lukenut. Suosittelen kirjaa ihan jokaiselle, sillä toivoisin jokaisen saavan kokea Roverandomin tuoman lukuelämyksen. <3

Tietoa kirjasta :: Roverandom

J. R. R. Tolkien Julkaistu: 2001
Tyylit: fantasiaeläinfantasia, lapset

Alkuteos ilmestynyt 1998. Toimittaneet Christina Scull ja Wayne G. Hammond. Kuvat: J. R. R. Tolkien. Suomentanut Kersti Juva. Säkeet suomentanut Alice Martin. Sidottu. Satufantasia.

Paula Havaste: Roverandom. Helsingin sanomat 19.12.2001.
... (lisää)

Nalle Puhin kootut kertomuksetKaislikossa suhiseeNalle Puh rakentaa talonNalle Puh: Kootut kertomukset ja runotNalle Puh
punnort
Uusin jäsen: Dragon X