Artemis Fowl: Atlantiskompleksi (Artemis Fowl #7) - Eoin Colfer10

Kirja-arvio :: Artemis Fowl: Atlantiskompleksi

Kirjoittanut Molekyyli

Varoitus: kirja-arvio sisältää juonipaljastuksia

Ihana kirja, kuten kaikki aikaisemmatkin. Ensimmäisellä lukukerralla olin hieman pettynyt, mutta kun luin kirjan toisen kerran, sain siitä irti paljon enemmän. Turnballin ja Leonorin rakkaustarina on aivan ihana, ja heidän kuolemansa saa minut itkemään. Lisäksi pidän itse atlantiskompleksista, ja sen sivuoireista. Kun olin lukenut kirjan aloin nähdä nelosia kaikkialla.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Artemis Fowl: Atlantiskompleksi

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Jaakko Kankaanpää. Sidottu.

ONKO ARTEMIS FOWL PARANTANUT TAPANSA?

Artemis Fowl täyttää viisitoista ja kutsuu joukon keijuja Islantiin. Hänen uusimman hankkeensa tarkoituksena on – uskokaa tai älkää – pelastaa koko maailma ilmastonmuutokselta. Keijut huomaavat Artemiksen käytöksessä muutakin outoa ja epäilevät oireiden viittaavan atlantiskompleksiin.

Sairaus iskee syyllisyytensä kanssa kamppaileviin rikollisiin, ja Artemis on vain vauhdittanut sitä sekaantumalla keijujen taikapuuhiin. Kun hyytelömäiset robotit iskevät Islannin kamaralle täysin odottamatta, keijujen on pakko miettiä tehokkaita parannuskeinoja. Jotain vielä pahempaa on luvassa.

Artemis Fowl muuttuu… kiltiksi.

Kavalan vihollisen lopullisena päämääränä on vedenalaisen Atlantiksen kaupungin tuhoaminen, mutta pahiksia ei ole ennenkään tyrmätty kohteliaisuuksilla. Onnistuuko komisario Holly Short palauttamaan Artemiksen rikollisen aivoarsenaalin entiselleen – ja hetkinen, onkohan sekään viisasta?