Pimeyden rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta #1) - J. R. Ward9

Kirja-arvio :: Pimeyden rakastaja

Kirjoittanut Ferren

Aluksi epäilin kirjaa, koska en yleensä lue ronskeja ja eroottisia kirjoja, mutta muutin nyt mieltäni. Kirjaan koukuttuu todella helposti, sillä juoni kulkee hyvin vaivatta. Yksinkertaisuudestaan huolimatta tarina on kuitenkin loistava. Hahmoihin on helppo rakastua, etenkin Dariukseen, vaikka hän onkin mukana vain muutaman sivun verran. Kirjoitustyyli on juuri sellainen, josta pidän. Ainoa seikka, minkä vuoksi en anna kirjasta täysiä pisteitä on ensinnäkin se, että saumattomasta juonesta huolimatta kaikki tapahtuu ehkä hieman liian äkkiä. Tietysti tällekin seikalle löytyy rivien välistä selitys, mutta itse olen sen verran nopea lukija, että olisin halunnut jäädä nautiskelemaan kirjasta vielä enemmän. Ja toisekseen eroottiset kohtaukset ovat liian lyhyitä ja epäinhimillisiä, sillä akti on heti alkaessaan jo aivan huipussaan. Vielä viimeisenä seikkana päähenkilö Wrath vaikuttaa melko ristiriitaiselta. Häntä oli toisinaan hiukan vaikea ymmärtää. Jännitystä kirjasta löytyy kyllä sopivasti, vaikka taistelukohtaukset ovatkin lähes aina ennalta-arvattavia. Voisin kuvitella, että kirja sopii Underworld- elokuvia katsoneille, sillä tässä kirjassa on hyvin sama tunnelma ja asetelma: kaksi eri lajin edustajaa rakastuu ja kahden eri ryhmittymän ikuinen taistelu... Ehdottomasti haluan lukea muutkin sarjan kirjat.

KAMPANJA: BookBeatissä ja Nexstoryssä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Pimeyden rakastaja

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Marke Ahonen. Nidottu.

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Tämä on salaisen veljeskunnan aluetta – kuuden vampyyrisoturin, jotka ovat lajinsa viimeiset puolustajat. Kukaan heistä ei nauti vihollistensa tuhoamisesta yhtä paljon kuin Wrath, Mustan Tikarin Veljeskunnan johtaja.

Maapallon viimeinen puhdasverinen vampyyri, Wrath, hautoo kostoa tappajille, jotka murhasivat hänen vanhempansa kauan sitten. Wrath saa kuitenkin muuta ajateltavaa, kun hänen luottosoturinsa saa surmansa. Tältä jää puoliverinen tytär, Beth, jolla ei ole aavistustakaan synkästä verenperinnöstään eikä siitä, mitä kohtalo on hänen varalleen tarjoamassa. Wrathin on johdatettava tyttö kanssaan epäkuolleiden maailmaan…

Bethiä kalvaa kummallinen, ennenkokematon levottomuus. Hänen on mahdotonta vastustaa vaarallisen houkuttelevaa miestä, joka ilmestyy yöllä hänen luokseen outo palo silmissään. Miehen tarinat veljeskunnasta ja verestä pelottavat Bethiä, mutta hänen kosketuksensa sytyttää nälän, joka on tuhota heidät molemmat.

Pimeyden rakastaja
on ensimmäinen osa suuren suosion saavuttaneesta Black Dagger Brotherhood -sarjasta.