Kirja-arvio: Herätetty rakastaja

Kirjoittanut Ferren - 5.0

Aluksi minulla oli epäilykseni, että tulisinko rakastamaan tätä kirjaa yhtä paljon kuin kahta edellistä. Kävikin niin, että kirjan lopussa olin kyyneleet silmissä ja tunteet katossa. Kirja on niin koskettava. Zsadistin rankkaan menneisyyteen pureudutaan oikein kunnolla, ja kyseiset kohtaukset ovat äärimmäisen mielenkiintoisia. Zsadist ei ehkä ole kaikkein fiksuin ja filmaattisin, mutta vähintäänkin kiinnostava. Aikaisemmin saatoin moittia Wardin kirjoja siitä, että päähenkilöiden suhde kehittyi liian nopeasti. Nyt hahmojen suhde kehittyi vasta reilusti yli kirjan puolessavälissä. Zsadist on henkilönä niin rikki, ettei muutosta odotakaan tapahtuvan heti. Juoni kulkee hyvin luonnollisesti, ja juonenkäänteet lähellä loppua olivat suorastaan loistavia. Osin kyllä harmillisia, mutta juonen kannalta kutkuttavia. Kun muut sarjan kirjat ovat tähän mennessä saaneet arvosanakseen 4½ tähteä, tämä kirja ehdottomasti ylittää muut: 5 tähteä.

Tietoa kirjasta :: Herätetty rakastaja

J. R. Ward Julkaistu: syyskuu 10, 2010
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, jännitys
Avainsanat: vampyyrit

Alkuteos ilmestynyt 2006. Suomentanut Marke Ahonen. Kansi: Samppa Ranta. Nidottu.

Kun yön varjot laskeutuvat New Yorkin Caldwellissa, alkaa kuolettava ajojahti vampyyrien ja heidän metsästäjiensä välillä. Vampyyrirodulla on puolustajanaan kuuden vampyyrisoturin salainen veljesjoukkio.

Entinen veriorja, vampyyrisoturi Zsadist kantaa yhä kärsimyksen ja nöyryytyksen täyttämän menneisyytensä arpia. Karkaisemattomasta raivostaan ja julmista teoistaan tunnettua ... (lisää)

Rakastaja - vihdoinkin (Mustan tikarin veljeskunta, #11)Varjot (Mustan tikarin veljeskunta, #13)Varjeltu rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #6)Uudestisyntynyt rakastaja (Mustan tikarin veljeskunta, #10)Kuningas (Mustan tikarin veljeskunta, #12)
Soliseva, MARGO, LordStenhammar, haplotus
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson