Kirja-arvio: Jäänteiset

Kirjoittanut Iltaneth - 4.5

Teksti on lennokasta ja miellyttävää luettavaa, dialogi saa nauramaan tai vähintäänkin hymyilemään. Juoni on mielenkiintoinen ja välistä hyvinkin kauhuvivahteinen. Henkilöhahmot ovat edelleen kiinnostavia, ja heidän välistä suhdekehitystä lukee suurella mielenkiinnolla. Henkilöt kehittyvät sarjan edetessä kuka mihinkin suuntaan, mikä on hyvin mielenkiintoista seurattavaa. Pidin kirjasta oikein paljon, ehkä eniten koko sarjassa. Pitää varmaan alkaa lukea sarjaa uudelleen ja palauttaa mieleen, mitä kaikkea aikaisemmissa osissa on tapahtunut. Ainoa, mikä tässä sarjassa ärsyttää, on nimien kääntäminen. Jotkut nimet ovat jopa naurettavia vaikka henkilöistä itsestään pitäisinkin. Kääntäjä ei mielestäni ole tehnyt tässä kovin fiksua valintaa, mutta eipä sitä voi enää alkaa muuttaakaan.

Tietoa kirjasta :: Jäänteiset

Derek Landy Julkaistu: helmikuu 22, 2013
Tyylit: fantasiasynkkä fantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Helene Bützow. Sidottu, kansipaperi.

Valkyrian kuollut Gordon-setä painoi sormenpäänsä vastakkain ja katsoi Valkyriaa niiden yli. ”Olet saanut selville todellisen nimesi”, hän sanoi. ”Ja todellinen nimesi on Darquesse. Maagi, joka tietää oikean nimensä pääsee käsiksi voimiin, joista muut maagit voivat vain uneksia.”

Keplon apulainen Valkyria ei halua olla Darquesse, paha maagi joka tuhoaa maailman. Hän ei ... (lisää)

Neiti Peregrinen koti eriskummallisille lapsille (Neiti Peregrinen eriskummalliset lapset, #1)Demoninoita (Korppikartanon salat, #2)Kasvottomat (Keplo Leutokalma, #3)Yönsiiven velhot (Korppikartanon salat, #1)Pimeitä aikoja (Keplo Leutokalma, #4)
haplotus, Kirsi
Uusin jäsen: Lauri Wallivaara